„Mоето виждане за потребителското поведение далеч надскача изучаването на акта на купуването– притежаването и битието са също толкова, ако не и по-важни. Потребителското поведение е нещо повече от купуване на неща; то обхваща и изучаването как притежаването (или непритежаването) на неща влияе върху живота ни и как нашите притежания влияят върху начина, по който се чувстваме по отношение на себе си и на околните.
Освен да разберем защо хората купуват различни неща, опитваме се и да оценим как продуктите, услугите и потреблението допринасят за по-широкия социален свят, който възприемаме. Независимо дали пазаруваме, готвим, почистваме, играем баскетбол, излежаваме се на плажа или дори се гледаме в огледалото, животът ни е повлиян от маркетинговата система. И сякаш тези преживявания не са достатъчно сложни, задачата по разбирането на потребителя се усложнява в геометрична прогресия, когато приемем многокултурна перспектива.
Идеите в книгата са подкрепени от интригуващи и актуални примери, показващи потребителското поведение така, както е свързано с настоящите събития. В това издание ще откривате съвременни теми, включително пристрастяването към кратките текстови съобщения, увеличаващото се значение на дизайна и естетиката, „мултитаскинга“, теорията за управление на ужаса, бдителния маркетинг, метросексуалните хора, епидемията на затлъстяването, контекстуалния маркетинг, невромаркетинга, електронните препоръчителни агенти, възхода на китайските марки, изникващите временни магазини, раздаването на вещи, ритуалите по отдалечаването, непоколебимите хулители, прогностичния пазар, виртуалните домашни любимци, масовата класа и марковото забавление…
За да илюстрирам потенциала на изследванията на потребителите да информират маркетинговата стратегия, текстът съдържа многобройни примери от конкретни приложения на концепциите за потребителското поведение от страна на специалисти по маркетинг, както и примери, в които такива концепции могат да се използват.
Стратегическият фокус е страхотен, но тази книга не приема, че всичко, което специалистите по маркетинг правят, е в интерес на потребителите или тяхната среда. По същия начин като потребители ние правим много неща, които също не са положителни. Хората страдат от пристрастяване, завист за статуса, етноцентризъм, расизъм, сексизъм и много други „изми“. За съжаление има моменти, когато маркетинговите дейности – преднамерено или не – насърчават или експлоатират тези човешки недостатъци. Тази книга се занимава с целостта на потребителското поведение без разкрасяване.“