Класацията показва най-важното – младата публика има много причини да е в книжарницата
Големият печеливш е Стан
Макар да му липсват точно 277 бройки, че да се озове на върха, 2018-а е под неговия знак. Младият влогър буквално удвои книжния си проект – и към единствения му роман и училищно помагало се прибавиха още едно заглавие на книга и още един Органайзер. И четирите са сред десетте най-купувани. Така сметките показват, че съвкупно и Джеф Кини, авторът на истерично известната поредица за Дръндьото, е зад гърба му.
Сваляме шапка обаче на „Малкият принц“
Пазарният успех на мъничката енциклопедия на сърцето от Екзюпери се дължи на няколко причини – сред тях липсата на авторски права, ниската корична цена и др. Факт е обаче, че вместо пазарът да се насити, „Малкият принц“ е все така търсена. Ясно е и друго – книгата попада заради съдържанието си в точно този раздел, но е търсена от далеч по-разнородна публика.
Хари Потър и Пърси Джаксън губят скорост
Може да се каже, че се движат по инерция… Феномените от началото на века сякаш се задъхват – при това конкуренцията едва ли е чак толкова жестока. И ако Рик Риърдън е все пак в тройката заради първата книга от поредицата за боговете на Олимп, то вълшебната пръчка на Хари Потър очевидно не е проработила и го откриваме едва 12-и…
Тийн книгата се движи по свои правила
Можем да го кажем, като хвърлим поглед върху всичките 50. Сред тях има достатъчно на брой заглавия, които говорят за търсене на идентичността. Социално ангажираният сюжет е все по-важен за изследващите света млади хора. Другата основна линия е забавлението. Тези две неща са предпоставка един тийнейджър да влезе в книжарницата. И ако открие там онова, което му е нужно, той ще се върне. Да се случва често именно това си пожелаваме през 2019-а.
Период на отчитане: 01.01-02.12.2018 г.
Най-търсеното от тийнейджърите през 2018-а представи Краси Проданов