2017 бе поредната успешна година за писатели и издатели, а някои от най-добрите книги за изминаващите дванайсет месеца вече влязоха в полезрението на холивудските продуценти.
2017 г. бе необичайна за издателския бизнес със сравнителна стабилност в сравнение с предходните години. Изненадващо, поради забавения ход в продажбите на тазгодишните хитове, сред бестселърите на годината са възродени класики като „Разказът на прислужницата“ от Маргарет Атууд от 1984 г., която отново е във фокуса на интереса, макар че отпадна от списъка за четене в гимназиите.
Разбира се, продажбите не винаги водят до малкия или големия екран. Както казва за списание „Варайъти“ Джон Грийн за последния си роман „Костенурки до безкрая“: „Не е задължително от тази книга да стане филм. Но по-големите продажби може да доведат до филмирането му. Затова е време да започнете да ме тормозите с въпроси за кастинга.“
Ето и някои от книгите, които през годината направиха впечатление и ще се радваме да видим на екран:
„Lincoln in the Bardo“ от Джордж Саундърс
Популярният с разказите си писател спечели наградата Мен Букър с дебютния си роман за Ейбрахам Линкълн. Аудиокнигата бе грандиозен проект и мнозина вече я сравниха с филм, като включи 166 добре познати актьори, включително Джулиан Муур, Дон Чийдъл и Сюзън Сарандън. Правата за филм вече бяха купени от Меган Мълали и Ник Оферман, а Саундърс признава, че няма търпение да започне с тях работа по адаптацията на книгата за филма.
„Елинор Олифант си е супер“ от Гейл Хъниман
Романът разказва за шотландска жена, страдаща от агорафобия. Макар че е забавна, тя няма нито приятели, нито семейство, с които да говори и прекарва по-голяма част от времето си пред телевизора. Рийз Уидърспуун вече се обяви за филмирането на книгата, така че може да очакваме именно сладката блондинка в главната роля. Самотната Елинор Олифант е почти противоположност на героинята на носителката на Оскар в хита от малкия екран по романа на Лиан Мориарти „Големите малки лъжи“, но това може да се окаже нейният шанс да покаже, че е наистина разнообразен актьор.
„Killers of the Flower Moon“ от Дейвид Гран
Гран, нашумял с романа „Изгубеният град Z“ разказва истинската история на индианците в Осидж каунти, Оклахома, които добиват нефт и се превръщат в едни от най-богатите хора в Америка. Когато стават жертва на вълна на насилие, което местната полиция отказва да разследва, федералните служби поемат случая. Ражда се модерното ФБР. Ерик Рот, сценарист, който стои зад адаптациите на „Форест Гъмп“ и „Странният случай на Бенджамин Бътън“, вече пише сценария, а се говори, че с проекта са свързани и Леоардо Ди Каприо и Мартин Скорсезе.
„Истинска измама“ от Е. Локхарт
Последният роман на популярния автор на тийн-романи Е. Локхарт е трилър за възрастни с изумителен обрат: започва от глава 18 и връща повествованието назад. Лена Дънам и Джени Конър вече работят с „Лайънсгейт“ по адаптацията му за киното. Макар че действието се върти около едно убийство, и приятелството между двамата главни герои правят от „Истинска измама“ наистина очакван проект.
„Сделката на живота ти“ от Фредерик Бакман
Новелата на автора на хита „Човек на име Уве“, по чиято адаптация Том Ханкс ще изиграе главната роля, разказва историята на един мъж, който се събира с отдавна загубения си син за Коледа, за да сподели мрачна тайна. Зад проекта по филмирането на „Сделката на живота ти“ стои „No Trace Camping“ – независимата компания, която произведе филма по „Стая“ на Ема Донахю, вече има правата. Самият Фредрик Бакман е изпълнителен продуцент. Крайният продукт може да се окаже Коледен трилър, какъвто не сме и очаквали.
Разбира се, не само хитовете от 2017 г. ще бъдат филмирани. Ето какво още предстои да гледаме през 2018 г.
„Гънка във времето“ от Маделин Ленгъл – премиера на 9 март.
„Къде си, Бернадет“ от Мария Симпъл – премиера на 11 май.
„Играч първи, приготви се“ от Ърнест Клайн – премиера на 30 март.
„Гърнзи“ (по романа „Клуб на любителите на книги и пай от картофени обелки от остров Гърнзи“ от Мери Ан Шафър и Ани Бароуз).
„До всички момчета, които съм обичала“ от Джени Хан.