Жените и възрастните читатели на възраст над 45 години били причината за бума на електронните книги, твърди в свое изследване сайтът news.com.au. Тези групи читатели обаче не са се отказали и от хартиените издания. Това заключение е повече от любопитно, смятат от изданието, тъй като технологиите се смятат предимно за любими на по-младите. Доказателство за това е, че именно хората на възраст между 18 и 35-годишна възраст са най-сериозните потребители на социалните мрежи.
Според австралийския сайт делът на електронните книги е между 20 и 30 % от всички продажби, а читателите над 45 години са най-запалени по тях.
„Може би сме насред първата технологична революция, която е движена от по-възрастните“, разкрива проучване на канадската компания за е-книги „Rakuten Kobo“. Изпълнителният директор на компанията Майкъл Тамблин признава, че е бил повече от учуден от най-вярната аудитория на продуктите на фирмата му. Той обаче допълва, че това е и клиентелата на физическите книжарници. „Исках да разбера какво точно привлича по-възрастните читатели, особено в технологиите. Особено стабилни са клиентите между 55 и 64 години. Това са хората, които поддържат книжната индустрия, но надали са в основата на технологичните промени.“, казва Тамблин.
Друг любопитен факт от проучването е, че 75% от читателите са жени. Мъжете не се включват в читателските тенденции на електронни книги след 65-годишна възраст.
Електронните книги навлизат в Австралия през 2009 г., но пикът им е през 2012 г. През 2015 г. продажбите достигат до 20,3 милиона книги. В унисон със световните тенденции и в Австралия миналата година е отбелязан спад, в сравнение с 25,2 милиона продадени книги през 2014 г.
„Много хора си купуват бестселърите на деня като „Петдесет нюанса сиво“ и „Игрите на глада“, но като премине вълната, дигиталните продажби спадат. Тази година хитът бяха антистрес книгите за оцветяване и нямаше как да намерим алтернатива на това“, казва още Тамблин. Друга ниша във възход са аудиокнигите. През 2014 г. в „Амазон“ в Австралия са продадени 5,6 милиона аудиокниги. Те са любими за съпътстване на куп дейности – работа, пътуване, домашни задължения и дори – в тоалетната.
Оказва се, че много от потребителите на аудио и електронни книги обаче продължават да си купуват и хартиени издания. „Нашите клиенти продължават да купуват средно по 60 хартиени книги годишно“, отчита босът на „Кобо“. Той допълва, че данните показват, че само клиентите дочитат само 40% от закупените електронни книги.