„Quercus” планира да влезе в топ 5 на най-добрите
„Quercus” – най-проспериращото издателство в Обединеното кралство, планира да увеличи своя персонал с 40% през следващите години, съобщи thebookseller.com. В момента за него работят 60 човека. От скоро „Quercus” има нов адрес – 55 Baker Street, London. Марк Смит, изпълнителен директор, заявява: „Ако не сте един от 100-те души, работещи на седмия етаж в срок от три години, вие не сте от най-добрите хора в издателския бизнес“.
Целта на собствениците е да влязат в топ 5 на британските издатели. Засега „Quercus” е на 14-о място по отношение на продажбите, но се надява да измести от петото място Pan Macmillan. През май компанията спечели приза „Издател на годината” – наградата, която се дава от Асоциацията на книжарите във Великобритания.
Причината за възхода на „Quercus” в условията на финансова криза е, че то открива и разпространява криминалната трилогия на шведа Стиг Ларшон в англоезичния свят.
Издателството е основано през 2004 г. и допреди 4 години се бореше за оцеляване. Книгите, които издаваше, бяха продавани в малки количества. Марк Смит, един от собствениците, разказва, че често по-голяма част от тиражите са били подарявани на хората в парковете и оставяни на задните седалки на такситата и във влаковете. „На този етап раздаването беше повече от продаването. Много мъчително беше”, споделя Смит пред „Индипендънт” преди година.
Повратният момент дошъл, когато „Quercus” наело литературния агент Кристофър Маклихоуз с репутацията на майстор в намирането на автори като Хенинг Манкел и Харуки Мураками. „Quercus” купило правата на английски за неизвестните романи на починалия през 2004 г. шведски разследващ журналист Стиг Ларшон и славата споходила малкото издателство.
„Преди Ларшон на нас непрекъснато ни се налагаше да се доказваме. Като ново издателство ние не бяхме предпочитани от литературните агенти и беше трудно да убедим авторите да подпишат с нас. Всеки издател мечтае да подпише със следващия „касоразбивач”, със следващия Хари Потър. Ние го направихме. Имам колеги, които са чакали 25 години за такъв хит, но не съм сигурен дали, ако беше жив Ларшон, щеше да подпише с нас”, споделя Смит.
Трилогията „Милениум” предизвика истинска сензация на книжния пазар в англоезичните страни. „Амазон” още през 2010 г. се похвали, че продажбите в САЩ на електронните книги на Ларшон са минали един милион копия.
Свързани заглавия
”Quercus“ е най-прогресиращата издателска къща
Издателство Quercus отчита 1 млн. паунда приходи от е-книги за първото тримесечие