Начало / Критика / Как един блогър може да се превърне в писател

Как един блогър може да се превърне в писател

Статистиките показват, че само в САЩ над 81% от населението мечтае да издаде книга. Само 2% от тях обаче наистина успяват да постигнат мечтата си.

Наистина, напоследък по света, а вече и у нас, стават все по-популярни именно книги на блогъри и влогъри (изобретателни хора, които вместо да описват с думи своите идеи, ги изиграват пред камера и публикуват в интернет клипчетата). В България най-свежият пример е 25-годишният Емил Конрад, чиято дебютна книга „Нещата, на които не ни учат в училище“ се продаде в хиляди бройки само за няколко дни. По света пък вече всички знаят бестселъровия автор  Джон Грийн, който преди да нашуми с „Вината в нашите звезди“, „Къде си, Аляска“ и „Хартиени градове“, бе по-познат от изявите си пред камера с брат си Ханк в „Yutube“, където имаха над 7 милиона почитатели.  Скоро в България ще се говори много и за английския феномен в тази сфера – Зоела, чиято дебютна книга взриви книжния пазар и изпревари по интерес титани като Дж. К. Роулинг и Дан Браун на Острова, а предстои и излизането й у нас.

С приемането на социалните медии и интернет като начин на живот блогърите се превръщат в съвременните писатели на нашето общество. Всяка година те пишат съдържание, равняващо се на тонове книги. Общо взето по 3-4 книги на сезон създава един активен блогър в света в момента. Това разкрива експертът в тази област – Нина Амир, която преди няколко години публикува книга по темата. Амир дава напътствия как да публикувате книга във вашия блог и така вдъхнови и много активни писатели и непрофесионалисти да излязат на пазара.

„Не правете грешката да не планирате вашите блогове. Най-добре е да си направите план за книга, а след това да пускате по нещо, работейки по този план. Така постовете ви постепенно ще се превърнат в книга. Постепенно вие създавате ръкописа на вашата книга, който може да бъде оценен своевременно от читателите. Имайте предвид, че всеки път, когато натиснете бутона „Въведи“ вие правите достъпно своето творчество, което ви превръща в издател“, казва Амир, цитирана от сайта socialmediaexaminer.com.

Ето и най-важните правила, които, според американката, ще превърнат един блогър в истински писател:

Изберете заглавие на блога си, което да е съобразено с конкуренцията едновременно на блог сцената и на книжния пазар. След това напишете план с кратко съдържание, който да отговаря на всяка глава от вашата книга. Много е важно всяка глава да носи заглавие, което е лесна за търсене в Интернет.

Създайте си и маркетингов план, който включва появата в социалните медии, в традиционните медии, като се старайте блогът ви да е в центъра на този план. Промотирането е важно, за да съберете и читателска аудитория. Това ще продаде книгата ви на читателите и издателите след това. Публикувайте постовете си постоянно и периодично – между два и седем на седмица. Задължително сложете бутони за прелистване напред и назад.

Имайте готовност да публикувате в блога си и след приключването на книгата. Имайте предвид, че блогът ви остава в мрежата и след края на сюжета. Така може да получите и много питания от ваши читатели блогът ви да се публикува в хартиен вариант или във формат на електронна книга. Знайте, че много издатели и агенти са активни в блогосферата именно в търсене на актуални и популярни блогъри. За тях един успешен и много четен блог е вече проверен пазарно текст, който може да си струва вложението в издаването му.

Ако посещаемостта на блога ви не е чак толкова голяма, колкото ви се иска, поне можете да работите и да се развивате напред, докато успеете. Важно е да искате от интернет хоста си точна статистика за посещенията в блога. Потенциалните издатели също ще искат да я видят!

Следвайте тези прости правила и скоро може да се влеете в онези 2% от мечтаещите за слава писатели и да видите името си на корицата на поредния бестселър!

Прочетете още

171465_b

Топ 10 на „USА Today” за най-продаваните книги в САЩ

Седмичната класация на „USA Today” за най-продаваните книги в САЩ бе обновена 1  юли. Изданието …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *