Начало / Критика / 9 съвета към писателите за брилянтен дизайн на корица

9 съвета към писателите за брилянтен дизайн на корица

Популярно е мнението, че за една книга не бива да се съди по корицата. Често обаче тя е с решаващо значение, затова дали изданието ще се харесаи има пазарен успех. Корицата е първото, което читателя вижда, затова към нея трябва да се подхожда внимателно. След разговори с различни писатели, сайтът 99designs.com отсява 9 съвета за брилянтен дизайн на корица. Ето ги и тях:

1. Мислете като читатели, не като писатели. Нека корицата е ясна за този, който я поглежда за първи път. Текстът трябва да бъде четивен, а изображенията – експресивни. Целта е читателят не да чете корицата, а тя да предизвиква чувства у него.

2. Считайте корицата за ключов елемент от пъзел. Изграждането на една успешна книга е като подреждането на пъзел. Трябва да се намери хармонията между тематика, сюжет, дизайн и другите съпътстващи елементи. Следете тенденциите в дизайна на корици и не изоставайте.

3. Имайте предвид аудиторията си. Корицата на книгата трябва да е съобразена с контингента от читатели, към който е насочена творбата. Разговаряйте с хора от целевата група, дори гледайте на улицата и си отбелязвайте.

4. Избягвайте клишетата. Опитайте да направите книгата си уникална, не една от многото в даден жанр. Например, ако тя е за финанси, не поставяйте на корицата банкноти и касички.

5. Придържайте се към основното послание на книгата си. Когато завършите своя ръкопис, опитайте се да обобщите целта на произведението си. Използвайте това обобщение като гид при избирането на дизайн за корица.

6. Накарайте читателя да чувства. Това беше спомената по-горе, но наистина е сред най-важните фактори. Корицата трябва да улавя духа на историята или темата на книгата. Читателят би трябвало с един поглед да си дава сметка какъв тип четиво ще си купи.

7. Бъдете непредубедени. Да дадете цялата информация на дизайнерите е ключово. Но имайте предвид и техните съвети и препоръки. Не забравяйте, че няма как корицата да изглежда точно по начина, по който си я представяте.

8. Използвайте социалните мрежи за обратна връзка. Читателите ви са тези, които ще си купят книгата. Ако се колебаете между няколко варианта, пуснете ги в социалните мрежи и вижте какво предпочита публиката. Читателите са тези, които имат значение.

9. Работете с дизайнерите, с които имате успех. Ако сте публикували успешна творба и сте получили признание за корицата, следващия път наемете същия дизайнер. Колкото по-добре се познавате, толкова по-добре ще комуникирате и идеите ви ще бъдат реализирани.

Свързани заглавия

Тайната на добрата корица

Прочетете още

171465_b

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” за най-продаваните книги в САЩ

Бестселър листата на „Ню Йорк Таймс” е една от най-авторитетните в света. Класацията беше обновена …