Начало / Свят / „Author Earnings“: Движението на независимите издатели и писатели вече е фактор в бизнеса с книги

„Author Earnings“: Движението на независимите издатели и писатели вече е фактор в бизнеса с книги

31% от е-книгите, продадени от онлайн търговската компания „Амазон“, са самоиздадени, съобщи siliconrepublic.com. Данните са на организацията „Author Earnings“, която се занимава със статистики в издателския бизнес и е в полза на писателите. Това означава, че 40% от приходите от пазара на е-книги отиват за независими автори.

Така писателите (избягващи издателствата) като общност обхващат най-голям дял от пазара на е-книги в „Амазон“. В същото време проучването показва, че големите 5 издателски къщи – „Penguin Random House“, „Hachette“, „Macmillan“, „HarperCollins“, „Simon & Schuster“ – бележат спад от 4% в продажбите на дигитални издания. Общо те обхващат едва 16% от всички продадени книги в „Амазон“.

Изследването показва още, че независимите писатели печелят все повече. Това обаче се очаква да се промени през Коледния сезон, когато обикновено продажбите на големите издателски къщи се вдигат рязко. Все пак резултатите са оптимистични за авторите, които все още нямат договор с издателство или пък не желаят да имат такъв.

„Все още е рано да се обособят тенденции, дори сезонни такива, но печалбите за независимите автори нарастват вече второ четиримесечие. Макар да се очаква това да се промени през празничните периоди, то прогресът не може да се отрече. Движението на независимите издатели и писатели вече е фактор в бизнеса с книги. Самоиздаващите се автори продават независимо от жанра“, казват от „Author Earnings“.

Прочетете още

81yBQThn6GL._UF1000,1000_QL80_

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” (11 ноември – 17 ноември)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА   ––––––––––– 1. „Grey Wolf“ от Луиз Пени (нова в класацията) 2. „In Too …