Възходът на е-книгите вече предизвиква носталгия по красивите печатни издания. На това мнение е Матю Хейли, специалист по редки книги и ръкописи в аукционната къща „Bonhams”, съобщи британският „Телеграф”. Той допълва, че колекционерите, а и средностатистическите читетели, са привличани от чувството при допир, аромата и външния вид на изданията.
Хейли говори на фестивала „Хей”. Той каза още, че тази тенденция кара издателите да правят изданията си по-красиви, като даде за пример „Penguin. Според него купуването на рядка книга или ръкопис може да бъде дори и печеливша инвестиция в съвременно произведение на изкуството, стига купувачът да знае какво прави.
„Носталгията прави печатните книги по-привлекателни. Ако погледнем компания като „Penguin”, те правят изданията си все по-привлекателни, с красиви корици. На американския книжен пазар за издания с твърди корици книгите се правят все повече да изглеждат като ръчно изработени, артистични предмети. Пазарът се разделя. Електронните книги просто се четат, докато при направата на луксозно печатно издание се създава нещо, което ще издържи теста на времето и винаги ще има висока стойност.
Това, което аз виждам, е че колекционерите на редки книги са заинтересовани от самата вещ. Харесват аромата, чувството при допир, външния вид, самия изглед на творбата на рафта у дома. Все по-малко хора купуват книги само заради тяхното съдържание. С нарастването на пазара на книги, все повече читатели искат физически издания, а не толкова електронни”.
Фото: bonhams.com