Начало / Критика / От Paperblanks събраха най-лошите писателски съвети

От Paperblanks събраха най-лошите писателски съвети

Блогът към официалния сайт на бележниците Paperblanks събра най-лошите съвети от велики писатели към техните последователи. Според създателите на красивите бележници,  е много лесно да се взреш в работата и кариерата на обичания писател. Може да имаш желание да влезеш в нейния или неговия мозък, за да потърсиш съвети за собственото си писане. Но тези съвети не са непременно общовалидни и полезни за всекиго.

Често именно уникалността на писателския стил превръща тези автори в иконите, които са. Затова не можете да очаквате същите резултати като тях. Дори начинът им на живот може да е различен от вашия и те да не разбират нищо от вашия личен опит и обратно. „Затова всеки съвет от велик писател за писането трябва да завършва с фразата „Резултатите може да варират“, се казва в статията.

Ето и подбор от най-лошите съвети от писатели, които от  Paperblanks съветват да не пробва никой млад писател.

„Ако можете да разказвате истории, да създавате герои, да предизвиквате инциденти и да сте искрени и страстни, тогава няма никакво значение как пишете.“

Съмърсет Моъм

Факт е, че стилът не е достатъчен, за да направи една книга добра при отсъствието на сюжет, но и съдържанието само по себе си, написано с лош стил може да съсипе творбата. Познаваме много хора с великолепно въображение, които са ужасни писатели. Това не означава да спрете да опитвате, а само да не очаквате, че оригиналният ви герой и история ще са достатъчни, за да превърнат творбата ви в бестселър.

 

„Съмнително е, че някой с Интернет у дома, може да напише добра книга.“

Джонатан Франзен

 

Ако продължим мисълта на Франзен, разбираме, че Интернет пречи на ефективното писане. Не поощряваме плагиатството или загубването в безкрайни факти, но е почти невъзможно през 2014 година да се пише без Интернет. А и кому е нужно? Мрежата е източник на безброй източници за писателите – от литературни журнали, през огромни речници, та дори и добрата стара Уикипедия. Защо ще му е на някого да отхвърля възможностите пред себе си. Интернет е просто място, в което можеш да намериш всички ресурси накуп!

„Ако вече знаете края на историята, защо ви е да започвате да пишете?“

Карл Хиасен

Хиасен, известен автор на проза за тийнейджъри, казва, че спазва правилата на Елмор Леонард и започва да пише своите романи без да знае на къде ще го отведе историята. Добре, това може да работи за бавни истории, или сюжети за подрастващи, но е абсолютно немислимо за мистерии, в които посоката на сюжета трябва да е ясна. Някои  истории трябва да имат крайъгълни камъни, колкото и да криволичат. Много малко са писателите, които могат да си позволят да създадат криволичеща история без ясен план.

„Трезвеността ограничава, дискриминира, и казва „Не!“, а пиянството разширява, обединява, и казва, „Да!“

Хенри Джеймс

Надали има нужда да уточняваме, защо това не е съвет за всеки писател. Но все пак трябва признаем, че тези, които следват съвета на Хенри Джеймс, като Ърнест Хемингуей и Хънтър Томсън, все пак са отговорни за някои от шедьоврите на американската история и никога не са подчинявали на правилата за здравословен живот.

 

„Постоянството е последното убежище на липсата на въображение“

Оскар Уайлд

Макар че не е задължително всяка ваша творба да представя едни и същи сюжетни линии и характеристики на героите, постоянството и последователността не изключват въображението. Спазването на изключителния ви подход може да създаде една линия и изключителна история, която да кара читателите ви да се връщат отново и отново и да търсят същото усещане. Освен това, ако се придържате към едни и същи персонажи в различни творби, можете да създадете мостове между различните си произведения и да ги обедините в една по-мащабна линия на разказването. Стремежът ви да създадете оригинална творба всеки път е важна цел, но това не трябва да бъде за сметка на създаването на един вид постоянен писателски стил.

„Не опитвайте!“

Чарлз Буковски

Може би не звучи добре за мултикултурен автор като Буковски да признае, че е опитвал упорито да пробие. Но за всеки, който е чел неговата литературна биография “Factotum“, става ясно, че той е правил дълги години именно това. Буковски е изпращал ръкопис след ръкопис на различни издатели. Полагането на усилия е неизменна част от творческия процес и, колкото и да ни се иска измислянето на прекрасни истории и сюжети да върви гладко и лесно, това невинаги е възможно. Затова опитвайте отново и отново, докато усъвършенствате своите писателски способности. Само така писането ви ще се подобри.

Бележниците на Paperblanks, подходящи за всеки писател, можете да намерите ТУК!

 

Прочетете още

coverlg

„Детският влак“ ще гледаме по „Нетфликс“

Адаптацията ще е на разположение през декември Книгата на Виола Ардоне се превърна в хит …