Начало / Свят / 70% от американците остават верни на хартиената версия на книгите

70% от американците остават верни на хартиената версия на книгите

Американците остават привързани към печатните книги, въпреки нарастващия успех на таблетите и на електронните книги, показва изследване на института „Пю”, цитирано от БГНЕС. Интервюирани са 1005 пълнолетни американци в първите дни на 2014 г.

Макар броят на хората, които четат електронни книги да е нараснал през 2013 г., мнозинството възрастни американци са продължили да четат традиционните книги. Така делът на читателите на електронни книги е нараснал от 23% през 2012 г. на 28% през 2013 г., но в същото време 70% от американците остават верни на хартиената версия на книгите. Това е повишение с 4% спрямо 2012 г.

„Делът на американците, които четат електронни книги, нараства, но малцина са изоставили напълно печатната книга за сметка на електронните версии“, анализират авторите на изследването. Само 4% от читателите твърдят, че са минали напълно на електронни книги.

„Печатната книга остава базовото четиво на американците“, допълват анализаторите. 76% от анкетираните заявили, че са чели книга под всякаква форма в 12-те месеца преди изследването. То показва също, че използването на таблетите също е нараснало. Около 42 на сто от възрастните американци притежават таблет днес спрямо 34% през септември м. г. Половината американци имат или таблет, или Киндъл, или Нуук спрямо 43% през септември.

Amazon.com не е разкрил данните си за продажбите на „Киндъл”, но агенция „Компас интелиджънс” счита, че гигантът в онлайн продажбите е продал 18,2 милиона екземпляра от своя мултимедиен таблет „Киндъл файър” миналата година и се очаква да продаде 5 милиона тази година.

Богато разнообразие от над 20 000 заглавия.
Поръчай добри книги от Helikon.bg или на 02 460 40 40!

Прочетете още

118774598_5002640429762080_4006790840618526013_n

Петима руски автори за почитателите на Елена Феранте

Книгите им ще ви харесат, ако обичате стила на загадъчната италианка Ако неаполитанската тетралогия на …