Начало / Критика / Ще доведе ли следенето на читателите до по-добри книги

Ще доведе ли следенето на читателите до по-добри книги

Американският вестник „Ню Йорк Таймс” публикува статия, която описва възхода на технологиите за следене на поведението на читателите. Според автора на статията ползите от следенето на читателите са в това, че издатели и автори ще знаят какво е търсенето и така ще пишат и публикуват по-подходящи произведения.

Компании като „Амазон” и „Barnes & Noble” вече събират подобна информация чрез своите четци, но за момента тя се пази в тайна. За да бъдат данните официални, трябва да се постигнат договорки с автори и издатели. Много самоиздаващи се писатели са „за” тези технологии. Според тях така ще бъдат задоволявани по-добре желанията на читателите, а в същото време ще знаят какво да пишат и как да постигнат повече продажби.

Контрааргументите на този метод на действие включват класиките – когато са писани „Гордост и предразсъдъци” или „Клетниците”, не е имало подобни технологии. Въпреки това налице са книги, които са актуални за редица поколения.

Според читатели този маркетингов инструмент не е подходящ за литературата. Той ще доведе до това творчески и нестандартни произведения да не бъдат издавани, а с времето авторите ще станат хора, лишени от нови и революционни идеи. Те няма да рискуват и ще търсят единствено печалби, а това противоречи на принципите на литературата.

Прочетете още

warren-buffet-rotasini-degistiriyor-apple-hisselerini-satti-nakitte-kaldi-65iq

Уорън Бъфет отговоря на високите мита със стих от Ръдиард Киплинг

Инвеститорът е известен с любовта си към книгите Сривът на пазарите, след като президентът Тръмп …

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
"Четящият човек"
Автори
Без категория
България
Други
Интервюта
Класации
Класации "Ню Йорк Таймс"
Класации "Хеликон"
Колонката на...
Критика
Любопитно
Нови книги
Откъси
Ревюта
Свят
Събития
Читатели
Читателски дневник

Повече...