Начало / Любопитно / Книга разкрива интересни факти за Джеф Безос

Книга разкрива интересни факти за Джеф Безос

Създателят на компанията за електронна търговия Amazon Джеф Безос представи наскоро нова книга за своята империя „The Big New Amazon Book .The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon“.  Изданието е с автор Брад Стоун, който прави десетки интервюта с милиардера.

Наскоро Безос, който е 12-ти в  класацията на „Форбс” за най богатите хора в света с $27,2 млрд., купи американския вестник „Вашингтон пост“ за $250 млн.

В книгата Стоун припомня множество куриозни случки по пътя на бизнесмена към върха. Една от тях е свързана с България.  Преди години Безос разказа за първата си поръчка от нашата страна през 1995 г.

„Тогава си мислех, че в България нямат интернет, но те имаха”, разказва милиардерът. Покупката е платена с пари в брой. Клиентът скрил 200 долара във флопи диск с обяснението: „Парите са вътре, защото митничарите крадат, но не могат да четат на английски“.

Други любопитни факти за Безос, цитирани от www.businessinsider.com:

– На 3-годишна възраст Джеф почти разглобява детското си креватче с отвертка, защото искал да спи в истинско легло.

– Биологичният му баща бил цирков артист. Майка му изгонила мъжа си, когато Безос е на 4-годишна възраст. След години, когато Брад Стоун започнал да събира информацията за книгата, бащата все още не знаел докъде е стигнал сина му.

– Винаги е бил обсебен от космоса. Една от мечтите му като ученик е да спаси човечеството като създаде колонии в космически станции. Това обяснява и манията му да отделя един ден седмично в менажирането на космическата му компания „Blue origin”.

– Безос е забранил на служителите си да правят компютърни презентации. Всеки негов колега представя идеите си минимум върху 6 страници формат А4.

– Безос обръща огромно внимание на клиентите, затова всеки може да се обърне към него на личния му e-mail. Той сам насочва писмата до съответните си служители за разрешаване на проблема.

– Дипломацията му по отношение на клиентите достигнала до толкова далеч, че през 2010 година спрял да ползва маркетинг по e-mail, след като клиентите му били притеснени от писма, съдържащи информация за нови лубриканти, базирани на информацията от техните ровения в amazon.com.

Свързани заглавия
Противоречива книга за Джеф Безос спечели наградата на „Файненшъл таймс“ и „Голдман сакс“
Маккензи Безос разкритикува биография на мъжа си

Прочетете още

81yBQThn6GL._UF1000,1000_QL80_

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” (11 ноември – 17 ноември)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА   ––––––––––– 1. „Grey Wolf“ от Луиз Пени (нова в класацията) 2. „In Too …