Приложенията за мобилни телефони, телефонните и видео игри, както и търсачката „YouTube” са сред факторите, които карат децата да четат по-малко, съобщи „Гардиън”. Данните са от „Nielsen BookScan” – компания, която се занимава със статистики от издателския бизнес. Изводите са вследствие на проучване, проведено през юни, в което са взели участие 2 000 британски деца и родители.
Според изследването активността на децата относно четенето намалява през последната година. Тези, които не четат са се увеличили от 13% до 27%. Забелязва се тенденция в поведението на децата между 11-17 години, които предпочитат игри на електронни устройства пред четене.
Добрите новини са, че все още 60% от децата четат за удоволствие. Като се добавят и тези, на които родителите им четат редовно, процента се качва до 72. Въпреки това, играта на приложения на мобилни телефони, изпращане на СМС-и и гледане на клипове в „YouTube” заема все по-голяма част от времето на децата, за сметка на четенето.
От „Nielsen BookScan” смятат, че новите технологии не са изцяло в минус за подрастващите в това отношение. Те могат да бъдат използвани за подтикване на децата към четенето. Според специалистите, родителите не трябва да карат децата си да избират между електронните устройства и четенето, а по-скоро да ги стимулират да четат или да търсят литературна информация чрез своите джаджи.