Преподаването на детска литература е твърде свързано с класиките и по този начин част от произведенията в жанра не предизвикват интереса на днешните деца, отбелязва „Гардиън“, цитиран от dnevnik.bg.
Според Джулия Екълсшеър – автор на детски книжки, трябва да се намери баланс между неостаряващите творби и тези, които са актуални в момента. Тя смята, че повечето деца не получават достъп до голяма част от качествените нови издания, които говорят на техния език и за техните проблеми.
Авторката е на мнение, че причините се крият във финансовите съображения на училищата около купуването на нови книги и предположението, че голяма част от учителите не са в крак с тенденциите. „Вместо да се купи и наложи нещо, което не е изпробвано досега, повечето училища избират сигурния път към класиките“. Според нея алтернатива са независимите детски книжарници, в които се обръща по-голямо внимание върху новото в жанра.
Според изследване на Университета в Уисконсин детската литература е често неактуална за голяма част от аудиторията си, тъй като има изключително малко произведения, в които да става въпрос за чернокожи и латиноамерикански деца. От 3600 издадени книги през 2012 г. само в 68 се забелязва присъствие на афроамериканци, а латиноамерикански герои има в 54 книги.
През 2013 г. тенденциите остават почти същите. Проблем съществува и в обратната ситуация – според базираната в Гана организация Golden Baobab децата в Африка израстват с детски книги, които нямат общо с реалността, в която живеят.
Фото: bookengine.blogspot.com