Дори най-умните деца с непривилегирован произход изостават в четенето от своите по-богати връстници, съобщи thebookseller.com. Така твърдят от „Sutton Trust” – благотворителна организация в Обединеното кралство, която се занимава с въпросите на образованието.
Според учените това важи най-вече за момчетата, където разликата може да достигне 30 месеца. Такива резултати е дало проучването, водено от д-р Джон Джерим от Образователния институт на университета „University of London”. Екипът на Джерим е подложил 15-годишни деца на най-различни тестове, свързани с четене.
Най-голяма е разликата в Шотландия, а Англия е на второ място. „Sutton Trust” призовава училищата и университетите да не губят най-умните си възпитаници само заради тяхната невъзможност да покрият материалните си разходи.
Сър Питър Лампл, председател на организацията, коментира:
„Икономическият недостиг не бива да задушава таланта, където и да съществува той. Ако не подкрепим най-умните ни учащи, ние не само ги проваляме, но и губим от възможността за конкуренция в глобален мащаб. Не трябва да допускаме тези неравенства да пречат на умните деца да се издигат в обществото”.