Френският издателски бизнес отбелязва 2% спад на продажбите, съобщи thebookseller.com. Данните са от анализа на годишния доклад на Асоциацията на френските издатели за 2011 и 2012 г. Все пак секторът се държи по-добре от останалите бизнес отрасли, свързани с култура.
За сметка на това видео продуктите бележат спад от 5,1%, музикалните – с 8,6%, а интерактивните средства за развлечение – с 9,1%. Броят на публикуваните заглавия през последната година е нараснал с 6,2%, но все пак броя продадени копия средно на книга е спаднал.
Продажбите на е-книги са се покачили с едва 3%. Хонорарите, платени на писатели, са се увеличили с 2,4%. Покачили са се продажбите на книги в сферата на социалните и хуманитарни науки и комикси. Като цяло художествената проза се търси повече от нехудожествената.