След зашеметяващия успех на „Хипнотизаторът“ от Ларш Кеплер, феновете на психотрилъра имат повод да бъдат доволни. „Договорът” Паганини“ оглави отново класациите за най-добър шведски криминален роман и изправи главния герой на Кеплер, детектив Юна Лина, пред една от най-заплетените криминални загадки. Еталон за цивилизованост, идиличното шведско общество е разтърсено от престъпления, по-страшни от тези във варварските общества. Техен автор е хладнокръвен убиец със самочувствието на творец, вдъхновен от страданията на другите. Две убийства, без връзка помежду си – на изоставена яхта в стокхолмския архипелаг и в апартамент в центъра на Стокхолм – ще приспят вниманието на полицията, но будният ум на Юна Лина ще се окаже също толкова безмилостен в раздаването на правосъдие, колкото усърдието на убиеца да бъде неповторим виртуоз и да превърне престъплението в произведение на изкуството. По пътя на логиката, той ще отхвърли съмненията за самоубийства, ще открие истинската мишена на престъплението, което всъщност е само „увертюра“ към зашеметяващи, кървави събития.
„Договорът „Паганини“ отваря „кутията на Пандора“ за най-тъмните помисли на човешкия ум и ни показва, че мислите ни могат да бъдат еднакво страшни и безмилостни като действията ни. Романът ще ни накара да затаим дъх от напрежение, но същевременно ще ни изпълни с надежда, защото винаги има личности и сили, които успяват да спрат злото, идващо от тъмната половина на човешкото същество.
Съпрузите Александър (р. 1967) и Александра (р. 1966) Андорил в живота са щастливо шведско семейство с три дъщери. В литературата те са избрали псевдонима Ларш Кеплер за своя писателски тандем неслучайно, а като почит към световноизвестния шведски писател Стиг Ларшон и големия учен Йохан Кеплер. И двамата имат свои творчески биографии и известност, но решават да създадат нова идентичност, с която читателите да свържат криминалните романи, написани съвместно от тях. Опитали са се да опазят в тайна кой се крие зад псевдонима Ларш Кеплер, но успели да устоят на интереса на журналисти и читатели само три месеца.
В едно интервю на въпроса как са могли да напишат толкова смразяващ трилър като „Хипнотизаторът“, и въобще защо шведските трилъри са толкова добри, те обясняват: „По някакъв начин шведското общество е много добро, почти перфектно на повърхността си, а това подтиква писателите да видят това, което е под повърхността… Ние се чувстваме сигурни в Швеция. Ето защо можем да пишем тези ужасни книги и да открием онова, което е истински плашещо…“
Договорът „Паганини“ тук