Начало / Критика / Трябва ли да напишеш книга?

Трябва ли да напишеш книга?

Публикуването на успешна книга носи уважение и статус. Много често обаче желаещите трябва да плащат за редактори, писатели в сянка и маркетинг специалисти. Освен това, за човек, който работи стандартна работа, написването на книга означава безсънни нощи, писане в почивни дни и ваканции – години труд без гарантиран успех.

Даниел Перис, вицепрезидент и мениджър във финансовата фирма „Federated Investors”, казва пред „Ройтерс”:

„Икономиката на една книга не предполага възвращаемост. От гледната точка на финансов съветник, казвам, че едва ли ще напишете бестселър. Затова, не се захващайте с тази цел”.

Перис прекарва 2 години в работа през нощта или в предполагаемото свободно време за изготвянето на последната му книга, „The Dividend Imperative”, която излезе по-рано тази година.

Този, който иска да стане писател, трябва да е силно увлечен от темата, за която иска да пише. На това мнение е Мари Суифт, която заема ръководен пост в ПР фирмата „Impact Communications”.

„Не става въпрос само за привличане на нови клиенти. Понякога ние чувстваме нуждата да накараме общността да чуе гласа ни. Чувстваме, че книгата е добър механизъм за тази цел”.

Един бъдещ автор обаче трябва да помисли сериозно затова колко е склонен да даде от себе си. Защото писане, преписване, редактиране, проучване – това отнема много време.

Лори Саклър, финансов съветник в „Morgan Stanley Wealth Management”, твърди:

„Това е инвестиция в бъдещето”.

Тя е прекарала много почивни дни в работа, за да напише книгата си „The M Word”. Освен това, работейки за голяма фирма, тя е трябвало да съчетава изискванията на издателите и тези на работодателите. Все пак публикуването на творбата й помогнало да „разширя профила си, да покажа какво мога и да развия бизнеса си”.

Бъдещият автор на книга трябва да знае силните и слабите си страни. Ако си добър финансов съветник, това не те прави автоматично добър в писането. Затова понякога е необходимо наемането на писател в сянка. Те взимат долар или два на дума. Това означава, че услугата излиза около 12-14 000 долара. Ако желаещият няма възможност да отдели тази сума, компромисен вариант е да напише въведение или глава в книга на друг. Така се превръща в автор в известна степен, без да му се налага да поема този разход.

Освен това, авансите, които издателите плащат, вече са по-малки. Все по-трудно е да се намери авторитетно издателство, което да рискува с публикуването на напълно непознат писател. А дори да се намери издател, следва проблемът с маркетинга, който често е най-голямата спънка. Това е още един голям разход, който не всеки може да си позволи. Съществува възможността за самоиздаване. Онлайн всеки може да намери дизайнери и редактори на свободна практика, които да му помогнат да изготви труда си и да го пусне да се продава в мрежата. Струва много по-малко, но и печалбата е малка, ако изобщо съществува.

Често, когато издателите се съгласят да публикуват книгата, те го правят срещу предаване на правата върху труда. В това се убеждава Карън Рамзи, финансов съветник. През 1999 г. „Regan Books” публикува книгата й „Everything You Know About Money Is Wrong”.

 „Не ми хареса корицата, не ми хареса и заглавието. Но правата бяха у тях. Нищо не можех да направя по въпроса”.

Впоследствие тя си връща правата и препубликува творбата си под заглавие „Think Again: New Money Choices, Old Money Myths”.

Рамзи допълва:

„Книгата е като детето – много работа, дълъг, болезнен процес. Но ако имаш успех, си заслужава. В моя случай – откроявам се от финансовите съветници, които не са публикували книга”.

Богато разнообразие от над 20 000 заглавия.
Поръчай добри книги от Helikon.bg или на 02 460 40 40!

Прочетете още

171465_b

Топ 10 на „USА Today” за най-продаваните книги в САЩ

Седмичната класация на „USA Today” за най-продаваните книги в САЩ бе обновена 1  юли. Изданието …