Дукесата на Корноул и един от най-продаваните писатели в света – Джеймс Патерсън, са начело на кампания, чиято цел е да подтикне бащите да четат повече на децата си, съобщи британският в. „Телеграф”. Кампанията, която е под надслов „Get Dads Reading”, е организирана от благотворителната организация „Booktrust”. Дукесата на Корноул е патрон на „Booktrust”.
Според статистики от фирмата за маркетингови проучвания „Opinium Research LLP” само 13% от бащите четат редовно на децата си. Част от тях се оправдават с работата си до късно, а други виждат четенето на детето като женска работа. Когато четат на своите наследници, бащите предпочитат да четат на дъщерите си, за сметка на синовете.
Патерсън, част от т.нар. „Dad’s Army” (Армията на бащите), за която ще бъдат привлечени и други известни имена в подкрепа на кампанията, заяви:
„Аз вярвам, че бащите играят огромна роля в това да окуражават децата да четат. Ние трябва да им осигурим подкрепата, от която се нуждаят, за да четат повече на децата си. Ако мога да помогна на бащите да разберат важността на четенето и книгите за живота на децата, ще бъда щастлив”.
Книги от Джеймс Патерсън тук