Чудовището се появява след полунощ. Както винаги.
Но това не е чудовището, което тринадесетгодишният Конър очаква. Той очаква чудовището от кошмарите си, това, което идва почти всяка вечер, откакто майка му започна лечението си. Чудовището с тъмнината, вятъра и виковете.
Това чудовище е нещо различно, обаче. Нещо древно, нещо диво. И иска възможно най-опасното нещо от Конър. Иска истината.
Патрик Нес създава историята по идея на Шавон Доуд, чиято преждевременна смърт от рак, не ѝ дава възможност сама да я напише. „Часът на чудовището“ е изключителен роман за загубата и как да продължим след нея. Книгата е явление и наградите, които печели са безспорен факт затова: Медалът Карнеги (Carnegie) 2012; награда Kate Greenaway 2012; награда Deutscher Jugendliteraturpreis 2012; награда Kitschies Red Tentacle Award за най-добър роман, 2011; номининация за Тhe Red House Children’s Book Award, 2011; номинирия за Тhe Galaxy National Book Award, 2011.
При получаването на наградата „Карнеги” Патрик Нес заяви: „Най-лошото нещо, което прави сегашното правителство, е че настройва обществото срещу тийнейджърите. Какво не правят, къде не успяват. Защо позволяваме това да се случва? Посвещавам наградата на младите читатели – тези, които продължават да вървят напред и да опровергават целия негативизъм, който се излива по техен адрес”.
ПАТРИК НЕС е авторът на трилогията „Живият хаос“, спечелила одобрението на критиката и на читателите. Той е получил множество награди, сред които са: наградата Гардиан, наградата Booktrust Teenage Prize и Costa Children’s Book Award. Живее в Лондон.
ШАВОН ДОУД беше много обичана, печелеща множество награди авторка на четири книги, две от които публикувани след смъртта ѝ от рак на 47 години. През 2009 г. тя е първият автор в историята, награден с медала Карнеги посмъртно.
ДЖИМ КЕЙ е учил илюстрация и е работил в архивите на галерия „Тейт“ и в Кралската ботаническа градина в Кю. Места, които са оказали силно влияние върху работата му. В неговите илюстрации в „Часът на чудовището“ той използва всичко от бръмбари до дъски за хляб, за да създаде интересни акценти и текстури.
„Часът на чудовището” тук