Дейвид Огилви (1911-1999 г.) е британски бизнесмен и автор. Той е считан за един от бащите на рекламата. Написал е няколко книги на тази тема. През 1982 г. Огилви изпраща следните 10 съвета за писането до всички служители от легендарната си агенция „Ogilvy & Mather”, публикувани в brainpickings.org. Несъмнено, те могат да бъдат приложени и при писане на книга.
1. Прочетете книгата „Писане, което работи”. Прочетете я 3 пъти.
2. Пишете по начина, по който говорите. Естествено.
3. Използвайте кратки думи, кратки изречения и кратки параграфи.
4. Не използвайте жаргонни думи. Те са отличителни знаци за претенциозните задници.
5. Не пишете повече от 2 страници за едно и също нещо.
6. Проверявайте си цитатите.
7. Никога не изпращайте нещо, което сте написали, същия ден, в който сте приключили. Прочетете го отново следващата сутрин. Редактирайте.
8. Ако работите върху нещо важно, помолете колега за помощ. Обединете усилия.
9. Преди да изпратите нещо написано, проверете дали сте се изразили правилно и дали е напълно ясно какво искате получателя да разбере или направи.
10. Ако искате действие, не пишете. Отидете при човека и му кажете какво искате да направи.