Аржентинското издателство „Етерна Каденсия” публикува книги, чиито срок на годност е 2 месеца, съобщи huffingtonpost.com. Малката издателска къща създаде мастило, което изчезва след споменатия период от време. Така ако не прочетеш дадена книга, или трябва да си я купиш отново, или просто си пропуснал шанса си.
Креативният ход не изглежда да допринася с нещо към литературата, но се е оказва отлично маркетингово хрумване. Още първия ден са изкупени всички подобни книги, пуснати в продажба. Това са най-вече творби на съвременни латионамерикански автори.
От „Етерна Каденсия” смятат, че по този начин ще накарат хората да бъдат по-мотивирани в четенето, а не постоянно да го отлагат, оправдавайки се със заетия си живот. „Ако не прочетеш първата книга, никога няма да стигнеш до втората”, коментират от издателската къща.