Модифицираните е-книги, показващи анимирани сцени и/или свирят дадена мелодия, нямат положителен ефект върху децата. Това доказва американско проучване в „Джоун Ганц Кууни Сентър” в Ню Йорк, съобщи „Гардиън”. Учените са изследвали 32 двойки родители с деца на възраст 3-6 години.
На всяка двойка е дадена модифицирана е-книга, обикновена е-книга или нормална печатна книга. Резултатите показват, че анимациите, изображенията и мелодиите разсейват детето от историята. По този начин то не е способно да дискутира книгата със своите родители, както и да следва повествованието. Практически, вниманието му се насочва към ефекта, но не и към самата книга.
Проучването потвърждава думите на писателката Джулия Доналдсън, авторка на „Груфало”. Неотдавна тя каза: „Моите издатели ми показаха електронен вариант на книгата „Алиса в Страната на чудесата”. Те бяха впечатлени от факта, че с даден бутон можеш да караш Алиса да прави различни неща. Тогава си помислих, че детето ще натиска тези бутони и въобще няма да разбере и да се наслади на тази чудесна, класическа приказка”.