Начало / Свят / Модифицираните е-книги вредят на децата?

Модифицираните е-книги вредят на децата?

Модифицираните е-книги, показващи анимирани сцени и/или свирят дадена мелодия, нямат положителен ефект върху децата. Това доказва американско проучване в  „Джоун Ганц Кууни Сентър” в Ню Йорк, съобщи „Гардиън”. Учените са изследвали 32 двойки родители с деца на възраст 3-6 години.

На всяка двойка е дадена модифицирана е-книга, обикновена е-книга или нормална печатна книга. Резултатите показват, че анимациите, изображенията и мелодиите разсейват детето от историята. По този начин то не е способно да дискутира книгата със своите родители, както и да следва повествованието. Практически, вниманието му се насочва към ефекта, но не и към самата книга.

Проучването потвърждава думите на писателката Джулия Доналдсън, авторка на „Груфало”. Неотдавна  тя каза: „Моите издатели ми показаха електронен вариант на книгата „Алиса в Страната на чудесата”. Те бяха впечатлени от факта, че с даден бутон можеш да караш Алиса да прави различни неща. Тогава си помислих, че детето ще натиска тези бутони и въобще няма да разбере и да се наслади на тази чудесна, класическа приказка”.

Прочетете още

81yBQThn6GL._UF1000,1000_QL80_

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” (11 ноември – 17 ноември)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА   ––––––––––– 1. „Grey Wolf“ от Луиз Пени (нова в класацията) 2. „In Too …