„Таргет” – втората по големина американска търговска верига за намаления, няма да продава четеца „Киндъл”, както и други продукти на „Амазон”, съобщи „Лос Анджелис таймс”. В същото време, веригата ще продължи да разпространява четците на „Епъл” – „Айпад” и „Барнс и Ноубъл” – „Нуук”. „Таргет” постоянно се опитва да обогатява своя асортимент от продукти и да ги предлага на по-добри цени на своите клиенти. Но няма да продаваме „Киндъл” или други продукти на „Амазон” през пролетта на 2012 г.”, коментира Моли Снайдър, говорител на фирмата.
Компанията обаче е разпространила писмо до своите обекти, което далеч не е толкова тактично. „Това, което не искаме да правим, е да позволим на онлайн търговци да използват нашите магазини за шоурум за техните продукти и да ни подбиват цените”, се казва в него.
През декември, миналата година, „Амазон” пусна промоция, която даваше 5% отстъпка, ако клиент си хареса стока в магазин, снима я, изпрати снимката на „Амазон” и я купи от там. Този ход разбуни духовете в света на книгите, но книгите в крайна сметка не бяха включени в промоцията. Въпреки това много подаръци покрай коледните и новогодишни празници бяха купени по този начин.
„Таргет” има 1 800 обекта в САЩ и е достатъчно голяма компания, за да се опълчи на „Амазон”. Нещо, което по-малки фирми не могат да си позвоят. Дребен издател, пожелал да остане анонимен, казва: „Не можеш да говориш публично срещу тях. Ще те чуят”.