Начало / Критика / Анньонг!*

Анньонг!*

Мариета Иванова, Хеликон Русе

229794_bНовото заглавие от поредицата с пътеписи на издателство „ЕРА“ ни води до далечната Южна Корея – мечтана дестинация за мнозина, особено след като в последните петнайсет години западния свят беше тотално завладян от т.нар. k-wave (корейска вълна, кей уейв на езика на тийнейджърите). От кимчито** през hallyu (халю) звездите, та до k-pop-а***, а за хората като мен и литературата.

Дженифър Баркли пише „Моето корейско лято“ след като прекарва няколко месеца на Корейския полуостров. Въпреки високо заплатената си работа като литературен агент, в един момент тя стига до добре познатия на доста хора бърнаут. За щастие един ден среща Гавин – почти десет години по-млад от нея барабанист, и решава да остави забързаното ежедневие зад гърба си. Така заминава с гаджето си и групата му на тримесечно пътешествие до Южна Корея и започва приключение, което я влюбва в малката далекоизточна страна.

Моето корейско лято или как заобичах кимчи е чудесно четиво за всички, които обичат да пътешестват и задължително такова за всички почитатели на корейската култура, както и за онези, които мечтаят или планират пътуване до Южна Корея. Всяка глава започва с надникване в корейската история, преразказана от Баркли. В книгата си тя говори за хората и живота в столицата, храната, планинските манастири, монасите, нравите, обичаите, отношението, но най-вече как един човек от Запад без каквато и да било предварителна ментална нагласа за онзи далечен Изток, трупа любов и разбиране към непознатото в душата си.

Дженифър Баркли посещава Южна Корея преди двайсет години, но пътеписът ѝ е актуален и към днешна дата. Затова, ако сте фен, повлечен от корейската вълна; ако просто обичате да пътувате или мечтаете за далечна, различна от Европа и Северна Америка дестинация, то непременно трябва да прочетете „Моето корейско лято“!

*Анньонг – съкратено от „анньонгхасейо“ – Здравейте!

**Кимчи – традиционна корейска пикантна туршия

***Hallyu, K-pop – нарицателни за развлекателния бизнес в Южна Корея, като музика, кино, сериали, вариететни предавания – най-големия експорт на страната освен автомобили и техника като KIA, SAMSUNG и др.