Социалната мрежа върна в класациите романа
Маделин Милър пише „Песен за Ахил” цели десет години, като по средата на процеса изхвърля ръкописа и започва от нулата. Ражда се обаче роман, за който казват, че е по-добър от всеки ред на Омир за славния герой в „Илиада”. Ненапразно самата Дж. К. Роулинг възкликва за книгата на Милър: „Обожавам я!”
Лиричен и интригуващ, дебютният роман на Маделин Милър печели и критиката, и читателите при излизането си през 2011-а. Основа на книгата е любовната връзка между Ахил и Патрокъл. Книгата печели и наградата „Ориндж”, при която изборът е между жени-писателки.
Силата на новите медии възроди сега интереса към „Песен за Ахил”. След публикувано видео в „Тикток” – мрежа за забавни споделяния най-вече сред тийнейджъри, книгата на Маделин Милър внезапно се оказа много търсена. Още масло в огъня наляха и от „Ню Йорк Таймс”, като посветиха анализ на това как виралните видеа подпомагат четенето – и дадоха за пример, разбира се, „Песен за Ахил”. Това върна романа сред най-купуваните десет години след премиерата му… Можем да кажем едно: заслужава си! Още повече, че книгата я има и на български – в превод на Кристина Георгиева.
Ето сега само статистика – двете десетки на „Ню Йорк Таймс”, които следим. При художествените и нехудожествените – в раздел комбинирани печатни и електронни, към 25 април 2021 –а нещата стоят така…
БЕСТСЕЛЪРИТЕ НА НЮ ЙОРК ТАЙМС
БЕСТСЕЛЪРИТЕ НА НЮ ЙОРК ТАЙМС
Художествена литература
Нехудожествена литература