Начало / Критика / Ралф Биземайер: Дигитално, но не тривиално

Ралф Биземайер: Дигитално, но не тривиално

Е-книгите все повече се налагат на немския пазар. Започва фазата, в която от дигиталните издания вече може да се печели. Само че широко е разпространено схващането, че издаването, дистрибуцията и маркетингът им са най-тривиалното и евтино решение за издателите.

В сравнение със САЩ, където пазарът вече наистина е развит, Германия е все още в началото. Въпреки това може да се каже, че четците вече се разпространяват стабилно, а издателствата не гледат на производството на е-книги като на нещо извънредно, а като на нормален бизнес, от който може да се печели.
За някои „дигитално” е синоним на „безплатно” или поне на „много евтино” – та нали за производството на е-книга трябва само малко ток.

Това обаче не е така. Иска се нещо повече от „малко ток”. Има безброй формати, за които трябва да бъде пригодено съдържанието. Според формата и четеца текстът може да изглежда по съвсем различни начини. За да се направи качествена електронна книга, е необходимо ноу-хау – илюстрациите не бива да затормозяват текста, бележките под линия и обясненията трябва да бъдат на мястото си, интерактивните елементи трябва да работят.

Така че, който заложи на евтини решения, може да се окаже накрая, че плаща скъпо. Издаването на добра е-книга може да бъде струва скъпо както показва и опитът в печатането – там никой не се хвърля сляпо на най-евтината печатница.

Ралф Биземайер е ръководител на производството на е-книги в Readbox, Дортмунд. Мнението е от блога му в buchreport.de

Богато разнообразие от над 35 000 заглавия.
Поръчай добри книги от Helikon.bg!

Прочетете още

Shortlist 2021

Български автори на крачка от Европейската награда за литература

Ясни са четирите родни номинации за 2021-а Наградата за литература на Европейския съюз, както е …