Детските издания преживяват истински бум в страната
Книги за празниците подаряват най-вече жените и хората с положена матура. Онези с по-ниски доходи обаче подминават книжарниците, се казва в изследване на агенция STEM/MARK.
И така обаче точно местата за продажба на книги бяха сред най-натоварените покрай тазгодишната Коледа. Много книготърговци реагираха навреме и увеличиха броя на персонала с около 20%.
Иначе модерни са интерактивните книги. Все повече хора търсят т. нар. scrapbook, които дават възможност на читателя да създаде сам своя собствена книга.
Причините книгите да са толкова популярен подарък са най-вече две – първата е, че остават ценово приемливи, а втората се крие в традицията за Коледа да се подарява именно някое четиво. Според някои се пести и време, защото можеш да избереш подаръци за всички от едно-единствено място.
Цифрите потвърждават, че чехите купуват все повече книги. Според данни от Съюза на чешките книготърговци и издатели през 2018-а в книжарниците са похарчени приблизително 8,3 млрд. крони – малко под 640 млн. лв. В страната са излезли общо 15 500 заглавия.
Истински бум преживяват детските издания. Общо чехите са похарчили над 8 млрд. крони за книги
Истински бум преживяват детските издания. Общо 14% от всички излезли книги са предназначени именно за деца. Търсят се на първо място тези от чешки автори.
Сред най-касовите автори пък е непревежданият у нас Патрик Хартъл. Неговата Nejlepší víkend – „Най-хубавият уикенд“, се радва вече на 150 хил. продадени екземпляра.
Поне по отношение на детските книги се опитваме да наваксваме и в България. Тази година у нас излязоха първите заглавия от две изключително популярни и обичани в Чехия поредици – „Спящият град“ на Мартин Вопенка е за 12-13-годишни и по-големи деца, а „Чифтоядците“ от Павел Шрут и Галина Миклинова за тези на около 9-10 и нагоре.