Начало / България / Концепцията за новия маркетинг се ражда на Изток

Концепцията за новия маркетинг се ражда на Изток

219586_bСофия Черкелова-Блейк е живяла в Индонезия от 2013 до 2016 г. с мъжа си, Робърт Блейк, посланик на САЩ в Индонезия по това време, и трите им дъщери. Изключително благодарни сме ù, че сподели с нас личните си впечатления от работата си с Хермауан Картаджая, съавтор на „Маркетинг 4.0“ (изд. „Locus“) заедно с Филип Котлър и Иуан Сетиуан, с когото се запознава, докато работи върху независими проекти в областта на образованието и жените.

Пак Хермауан, както го нарича София, е сред най-влиятелните фигури в бизнеса и маркетинга в световен мащаб. По нейни думи той олицетворява три неотменни качества – остър ум, духовност и твърда вяра, че бизнесът е преживяване на ума и сърцето. Според него маркетингът продължава да се развива, но в същото време остава верен на някои общочовешки ценности и принципи.

Маркетинг 4.0 е посветен на идеята за технологиите и добротата.

Маркетингът не може и не трябва да следва политически интереси и временни опортюнистични тенденции, твърди Хермауан. Трябва да е верен на добротата, което ще позволи на големите бизнеси и компании да не се страхуват от бъдещето и непрекъснатите технологични промени и новости.

“Не се страхувайте от ерата на технологичните промени – казва Хермауан. – В същото време не позволявайте да бъдете контролирани от машините. Тук се крие разковничето на успеха – в това равновесие, този Ин-Ян на бизнеса.“

Стига човечеството да прилага принципите и потенциала на маркетинга в единство с вяра в човешкия дух и стойности, успехът е гарантиран. Маркетинг 4.0 прегръща и задълбочава тази концепция, и слага началото на нов разговор, посветен на идеята за връзката между човека и машините и парадоксите на планетата.

Съвместната им работа навежда София на заключението, че е невъзможно да се постигнат резултати в каквато и да е област – социална дейност, наука, бизнес, – без да се разбират принципите на съвременния маркетинг, които са много различни от минали представи за бизнес и предприемачество. Това, което я привлича към работата на Пак Хермауан, е способността му да стопи разтоянието между бизнес успех и човешки успех, между нуждите на бизнеса и нуждите на човечеството. Неслучайно тази година той участва в симпозиум на Обединените нации в Ню Йорк с реч върху мира, сигурността и тринайсетте цели на ООН за устойчиво развитие.

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
"Четящият човек"
Автори
Без категория
България
Други
Интервюта
Класации
Класации "Ню Йорк Таймс"
Класации "Хеликон"
Колонката на...
Критика
Любопитно
Нови книги
Откъси
Ревюта
Свят
Събития
Читатели
Читателски дневник

Повече...