В своята книга „The Everything Store“ Брад Стоун изследва историята на най-големия онлайн търговец – Джеф Безос, собственик на „Амазон“. Той отсява 12 книги, оформили като личност Безос, а с това продиктували и посоката на развитие на компанията. Ето и четивата, събрани от outlierallocators.com.
1. „The Remains of the Day“ от Казуо Исигуро. Любимият роман на Безос. Той е казвал, че е научил повече от художествена проза, отколкото от нехудожествена.
2. „Sam Walton: Made in America“ от Сам Уолтън и Джон Хюи. Автобиография на Уолтън, основател на верига супермаркети „Walmart“. Наричан е бащата на супермаркетите.
3. „Memos from the Chairman“ от Алън Грийнбърг. Мъдрости от финансиста Беър Стърнс. Засяга ценностите в бизнеса.
4. „The Mythical Man-Month“ от Фредерик Брукс. Книгата се опитва да покаже, че малка група от софтуерни инженери се справя по-добре с софтуерни проекти от голяма група.
5. „Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies“ от Джим Колинс и Джери И. Порас. Известна книга за мениджмънт. Показва защо някои компании успяват във времето, а други се провалят.
6. „Пътят към величието“ от Джим Колинс. Още една бизнес книга на Колинс. Той обяснява защо бизнесмените трябва да открият специфичните качества, които ги отличават от другите, и да ги развиват.
7. „Creation: Life and How to Make It“ от Стив Гранд. Една книга, в която Гранд изследва новата ера на изкуствения интелект, неговия потенциал, възможности и какво означава да си играеш на Франкенщайн.
8. „The Innovators Dillemia: The Revoultionary Book That Will Change the Way You Do Business“ от Клейтън Кристенсен. Иновацията е ключовата дума в съвременния бизнес. Всяка компания цели да открие нещо ново. Кристенсен обаче припомня, че не трябва да се забравя кои са ценностите, които са издигнали една фирма на върха.
9. „The Goal: A Process of Ongoing Improvement“ от Елиях Голдарт и Джеф Кокс. Експозе за науката на производството, написано под формата на роман.
10. „Lean Thinking: Banish Waste and Create Wealth in Your Corporation“ от Джеймс Уомак и Даниъл Джоунс. Книга, която защитава твърдението, че за една компания е най-важно да се грижи за своите клиенти.
11. „Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know“ от Марк Джефри. Гид за това как да използваме база данни, за да правим най-различни бизнес изводи и да взимаме решения.
12. „Черният лебед: Въздействието на слабо вероятното в живота и на пазара“ от Насим Никълъс Талеб. Талеб обяснява, че хората са устроени така, че да виждат модели на поведение в хаоса. Те обаче остават слепи за неочаквани събития.
Свързани заглавия
Книга разкрива интересни факти за Джеф Безос
Противоречива книга за Джеф Безос спечели наградата на „Файненшъл таймс“ и „Голдман сакс“
Маккензи Безос разкритикува биография на мъжа си