Начало / Критика / 7 големи грешки, които се допускат в социалните мрежи

7 големи грешки, които се допускат в социалните мрежи

Алекс БАНАЯН, сътрудник на фирмата за рисков капитал „Алсоп Луи Партнърс”

Ако правите реклама в социалните медии (и така трябва) най-вероятно допускате подобни грешки. Ето как да ги разпознаем и поправим с книгата на Гари Вайнерчук „Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy, Social World“. Това е последната книга на Гари Вайнерчук, писател, известен като царя на социалните медии, отбелязва БГНЕС. В тази книга той разбива стратегията на социалните медии до пет прости думи: Удар, удар, удар, дясно кроше. Или с други думи: Дай цена, дай цена, дай цена, направи запитване.

Книгата навлиза в детайли за това как да се движим в често объркващия и завладяващ свят на социалните медии. Вайнерчук хвърля светлина върху грешките, които много от нас допускат всеки ден. Ето 7 от тях:

1. Говорите грешния език.
Не говорете испански в Исландия и не публикувайте есета в Инстаграм. Според Вайнерчук, най-доброто съдържание в социалните мрежи е „родено“ за всяка платформа, което означава, че съдържанието говори правилния език на правилното място. Целта трябва да се слее безпроблемно с вашето послание в уникалния за всяка платформа стил. Например, Tumblr „привлича артистични хора и поддържа анимирани файлове“, докато „Туитър говори за иронична, градска аудитория“.

Какъв е родният език на платформата, на която опитвате да говорите? Възможно ли е да говорите испански в Исландия?

2. Рекламната ви стратегия е от 50-те години.
В славните дни на телевизията, вие бихте гледали „Бонанза“ и шоуто внезапно се прекъсва от мъжа от „Марлборо”, който ви продава цигари.
Днес? Не толкова.
„Търговците са в социалните медии, за да продават. Клиентите – не… Ако искате да говорите на хората, докато те се забавляват, вие трябва да бъдете тяхното забавление”.
Ако потребителите са в Инстаграм, за да разглеждат красиви снимки, не прекъсвайте това като публикувате снимка от купон. Вместо това, публикувайте красива снимка на вашия продукт в живописна обстановка.
Прекъсвате ли потока от забавление или вие сте забавлението?

3. Вие всички сте „дясно кроше“
Вайнерчук не е съгласен с мнението, че клиентите предпочитат марки, който често „удрят“ – огромното предлагане на съдържание очевидно, без да се правят продажби. Марката споделя момент и така създава спомен у всеки човек.
Също като в бокса, вихрушката от удари, която съставлява перфектното дясно кроше.
Какво е вашето отношение към ударите и десните крошета? Ако нямате – удар, удар, удар, удар, удар, удар, удар, удар, удар, удар, удар, удар, ДЯСНО КРОШЕ- правите нещо погрешно.

4. Опитвате да създадете вълната.
Вайнерчук смята, че хаштаговете са като вълните и най-добрият начин да караш сърф е да яхнеш вълната, не да я създадеш.
„Вие не правите самоцелни хаштагове, за да диктувате модата в „Туитър”, освен ако не си говорите просто ей така“, пише Вайнерчук в блога си и продължава: „От друга страна, способността си ви да обръщате внимание на това какво се случва и да се впуснете в него, което демонстрират нормалните публикации в „Туитър”, е доста логична, дори за средностатистическия потребител в социалните мрежи“.
Е, колко внимателно слушате „Туитър” и следвате това, за което населението по принцип говори? Ослушвате ли се за вълната и скачете върху нея или безнадеждно ритате и пляскате в плитчините в опит да създадете собствена вълна?

5. Публикациите ви са невидими.
В скорошна публикация в SlideShare, Вайнерчук обяснява, че много хора все още допускат грешката да започват публикацията си в Туитър с „@“, което я прави невидима за вашите последователи, освен ако те също не следват този отбелязан човек.
Ако наистина искате да започвате публикациите си в „Тиутър” като отбелязвате друг акаунт, сложете интервал пред „@“, за да бъде публикацията ви видима за всички ваши последователи.

6. Смятате, че голите автоснимки са модерни.
Може би е така, но можете ли да игнорирате социална платформа, чийто потребители изпращат 400 милиона съобщения дневно? Със същинска публика на възраст между 13 и 25 години, голите автоснимки стават основа, на която следващото поколение споделя и комуникира.
Разбира се, че е по-трудно за една марка да се наложи в непозната територия, но това е за тези, които първи излизат в открито море, за да хванат най-голямата риба.
Играете ли на сигурно и да изчакате другите да изпробват водите на тези нововъзникващи платформи или навивате крачоли и се затичвате към водите?

7. Мислите, че сте Дон Дрейпър.
„Забравете за „Момчетата от Медисън авеню“ и зарежете Дон Дрейпър. Той живее в прост свят, където… можете да изкарате цялата си кариера в мисли как работят печатните и телевизионните пазари. Този свят, този, в който аз и вие живее, се развива с всяка секунда, всеки ден“, пише Вайнерчук.
Ако ще прекарвате време в разказ на историята на марката ви в социалните медии (както и трябва) и ако ще използвате тази връзка, за да преобърнете продажбите (което ще направите), тогава трябва да приемете факта, че това не е игра на адаптация. Това е игра на микро съдържание, на моменти, на яхване на вълните и ритане на мъжа от „Марлборо” към ръба.
Искате ли да останете с тази скорост и да останете актуални с всеки нов завой в уличната надпревара в социалните медии? Ще има неравности, остри десни крошета, както и много неочаквани ускорения, но докато имате желанието да играете играта и полагате усилия, имате голям шанс да победите.

Прочетете още

coverlg

„Детският влак“ ще гледаме по „Нетфликс“

Адаптацията ще е на разположение през декември Книгата на Виола Ардоне се превърна в хит …