Начало / Критика / 10 грешки на писателите, които им струват скъпо

10 грешки на писателите, които им струват скъпо

Макар да има много талантливи писатели, що се отнася до самото писане, малко от тях се чувстват в свои води, когато става въпрос за маркетинг и публичност. Често грешките, които писателите правят, им струват много скъпо впоследствие. Пени Сансевиъри, автор и маркетингов експерт, отсява 10 често допускани грешки от писателите. Нейният текст е публикуван в huffingtonpost.com.

1. Неразбиране на значението на корицата. Много често се случва един писател да работи с години за написването на книгата си, но да остави корицата в ръцете на някой, който не е квалифициран дизайнер. Или пък да измислят дизайна й сам, без да е направил проучвания и анализ. Нека не забравяме, че корицата е първото, което читателят вижда, когато влезе в книжарница. А да правиш корицата си сам е, като сам да се подстригваш – не е добра идея.

2. Получаваш това, за което плащаш. Има поговорка – можеш да намериш евтин адвокат, както и добър адвокат, но не можеш да намериш добър адвокат, който да е евтин. Макар да е друг бизнес, има доста прилики. Ако наемете маркетингов специалист, който ви предлага сделка прекалено добра, за да е истина, задавайте много и добри въпроси, за да сте сигурни, че няма да бъдете прецакани накрая.

3. Слушане на хора, които не са експерти. Ако искате съвет, търсете го от човек, който е в тази сфера. Ако пишете книга за деца, се обърнете към човек, който е постигнал някакъв успех с книгите за деца. В най-лошия случай, искайте мнение на представители от целевата група, към която е насочена творбата.

4. Надеждата не е маркетингов план. Само да седиш и да се надяваш, че читателите ще открият книгата и ще я купуват, определено не е продуктивно. Да, семейството и приятелите ще помогнат, но всеки писател трябва да си изработи стратегия за намиране на път към публиката. Не можете да чакате хората сами да намерят пътя към вашето произведение.

5. Работа по промотирането. Истината е, че почти никога в бизнеса с книги няма успех за една нощ. Чудеса не се случват. Не можете да се надявате, че след публикуване, книгата изведнъж ще се превърне в бестселър. Трябва план за публичност, реклама, маркетинг. Не може да отворите магазин и да искате хората изведнъж да дойдат да купуват само от вас. Вместо това, разпространявате информация, свързвате се с местни медии и т.н. Издателството е бизнес като всеки друг. Процесът може да изглежда бавен, но времето ще мине така или иначе. Как ще го използвате е въпросът.

6. Избиране на неподходящ момент. Преди да се насочите към дадена ниша, внимавайте какво се случва на пазара. Свържете се с експерти, които да ви помогнат да предвидите развитието на този пазар, към който сте се насочили. Понякога е трудно да се уцели подходящия момент за публикуване на книга, но все пак предварителната подготовка винаги помага. Възможно е да пропуснете момента си, затова бъдете концентрирани.

7. Наемане на хора, които не са в индустрията с книги. Нека си го кажем, наемането на някой без опит в издаването не е просто грешка, а стъпка, която може да ви струва доста скъпо. Понякога, с неща като уеб дизайн, можете да се справите и без тесен специалист, но не бива да поверявате дизайна на корицата си на някой, който е правил единствено визитки, например. Нека не се получава така, че работите с години за даден проект, а усилията отиват на вятъра, защото сте се опитвали единствено да спестите някой долар. Мъдрият избор ще бъде съобразен както с целта, така и с бюджета ви.

8. Самостоятелно изготвяне на дизайн на уебсайт. Не се подстригвате сам, не правите сам уебсайта си. Точка. Да речем, че все пак решите да спестите пари за уеб-дизайнер. Правите си добър сайт. Отивате на турне, за да промотирате книгата си. Сайтът обаче, макар да е привлякъл широка аудитория, не подтиква хората към купуване на вашата книга, защото сте пропуснали нещо, което се оказва важно. Коя е по-добрата инвестиция?

9. Неправилно взаимодействие с медиите. Вие се нуждаете от медиите повече, отколкото те се нуждаят от вас. Затова бъдете благодарни. Винаги се отнасяйте добре с представителите на медиите, явявайте се на събития и на участия максимално често и се явявайте подготвени. Също така, не се ядосвайте, ако интервюиращият е прочел, но не разбрал съвсем точно книгата ви. Поправете го елегантно, без да го правите на глупак. Преди да се утвърдите и докажете като име и марка, не си и помисляйте да се правите на дива. Вместо това, създавайте контакти. И винаги, винаги бъдете благодарни за вниманието.

10. Не достатъчно използване на възможностите. С времето се появяват все повече възможности за маркетинг. Например социалните мрежи. Не е истина колко много писатели стават популярни само заради активното си присъствие в тях. Търсете в интернет, публикувайте съобщения и статии в сайтове. Възможностите са пред вас. Трябва да сте активни и да ги търсите.

Грешките в маркетинга могат да ви костват както време, така и пари. Да знаете какво да правите е добре, но да знаете от какво да се пазите е не по-малко важно.

Прочетете още

171465_b

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” за най-продаваните книги в САЩ

Бестселър листата на „Ню Йорк Таймс” е една от най-авторитетните в света. Класацията беше обновена …