Четенето за удоволствие подобрява значително резултатите на децата в училище. До такъв извод стигна проучване на Института за образование на децата към университета в Лондон, съобщи mediabistro.com. От проучването става ясно, че четенето за удоволствие е по-важно за когнитивното развитие на децата между 10 и 16 години, отколкото образованието на техните родители.
Д-р Алис Съливан и Мат Браун, ръководили проекта, са изследвали резултатите в училище на 6 000 души. Те изследвали деца от еднаква социална среда. Резултатите показват, че тези, които четат по-редовно, изкарват по-високи оценки. Децата на 16 години, които четат книги, ходят до библиотеката и преглеждат пресата, имат по-добри резултати от свои връстници, чиито родители имат висока образователна квалификация.
Нещо повече – децата, на които им е четено от техните родители, когато са били малки, също изкарват по-високи оценки. Като цяло, четенето за удоволствие подобрява резултатите по математика, правописа и обогатява речника.