Начало / Интервюта / Силвейн Рейнард: Съблазняването започва от ума

Силвейн Рейнард: Съблазняването започва от ума

На българския книжен пазар излезе романът „Адът на Гейбриъл” от Силвейн Рейнард. Това е първата част от романтично-еротичената поредица за проф. Гейбриъл Емерсън. Авторът обаче е пълна загадка. Известен е с инициалите С. Р., но никой не го е виждал, предполага се дори, че е жена. Живее в Канада. „Смятам, че границата между еротика и романс се е преместила. Много романи могат да бъдат определени и като двете, а не само като едното или другото”, споделя автора на Адът на Гейбриъл”. Предлагаме ви интервюто, което Силвейн Рейнард даде за „The International Business Times”.
––––––––––

В „Адът на Гейбриъл” има теми от областта на религията, философията, социалната теория и психологията. Как съумявате да пишете толкова задълбочено по всички тях?
–  Животът на професор Емерсън е в плен на плътски удоволствия, академични стремежи и поезията на Данте Алигиери. Той егоистично преследва кариерата и удовлетворението на физическите си желания за сметка на хората около него. Във втората част от поредицата –„ Gabriel’s Rapture”, продължава пътя на изкуплението си, по който тръгна в „Адът на Гейбриъл”. Той се измъчва от мисълта, че няма да успее да преодолее своите грешки и провали, че щастието му с любимата Джулия няма да продължи дълго. „Gabriel’s Rapturе” е любовна история, но също така е и история за желанието на един мъж да открие щастието. Всички теми, които споменахте, са част от неговото търсене, от неговото духовно пътешествие.

Повечето романтични романи се фокусират върху физическите отношения на героите. В отношенията между Гейбриъл и Джулия еротизмът е по-скоро част от тяхното вербално общуване. Как успяхте да направите несексуалните сцени толкова секси?
–  Съблазняването започва от ума. Професорът разбира отлично това и го използва като свое предимство. Мнозина от нас са се озовавали въвлечени в разговори с хора, които ни слушат само наполовина. Когато Гейбриъл говори с Джулия, той е фокусиран изцяло върху нея. Този тип стопроцентово внимание му позволява да я съблазни с думи много преди да я  вкара в леглото. За него играта на думи е като любовна игра и той е много, много добър в нея.

Откъде почерпихте вдъхновение за книгите си и как успяхте да изградите толкова сложни персонажи?
–     Отдавна обмислях история за арогантен и същевременно гениален преподавател, който се влюбва в свенлива, но също толкова интелигентна студентка. Част от вдъхновението ми за тяхната връзка почерпих от любовта на Данте към Беатриче. Освен това се вдъхнових от културата на колежите и университети. По целия свят студенти и преподаватели имат сложни отношения и имах желание да изследвам една подобна връзка. Мисля, че всички сме срещали ексцентрични преподаватели. Понякога тази ексцентричност е очарователна, други път се изразява под формата на арогантност. Професор Гейбриъл Емерсън едновременно привлича и вбесява Джулия. Както и читателите.

Романите ви са много кинематографични. Има ли шанс скоро да видим историята и на големия екран?
–    Все още не мога да кажа. Но докато пишех книгите, си ги представях как се развиват на филм. Университетът в Торонто с неговата забързана, оживена атмосфера се намира в сърцето на града. Красотата на Флоренция е в нейната архитектура и павирани улички. Исках героите ми да общуват в красиви, артистични места. Фонът на всяка сцена е изключително важен за нейното влияние върху сетивата.

Какво следва от тук нататък? Завършване на историята или напълно нов проект?
–    Имам няколко различни проекта, върху които работя, включително романтична комедия. Когато довърших  „Gabriel’s Rapture”, смятах това да е краят на книгите за Професора. Но получих толкова много писма от читателите, че с агента ми преосмислихме решението ми. Така че, да, ще има и трета част…

„Адът на Гейбриъл” тук

Прочетете още

PAMUK_Orhan_The-Texture-of-Istanbul_FINAL_Cover_4

Орхан Памук за Истанбул: „Когато падне мъгла, е като градът от детството ми“

Писателят е роден точно там преди 72 години Носителят на Нобелова награда за литература през …