През 1999 г. „Майкрософт” пусна реклама за предстоящото излизане на „Microsoft Reader” – софтуерна платформа за четене на е-книги. Продуктът, пуснат през 2000 г., се оказа много неуспешен, но рекламата включваше прогнози за бъдещето на книгите, които са любопитни. Ето ги и тях, публикувани в theatlantic.com.
2001 – „Електронни учебници ще заменят традиционните, за да намалят товара на учениците”.
В статистика от 2010 г. стана ясно, че електронните учебници заемат едва 2% от образователните материали.
2002 – „Компютрите и дигиталните четци имат резолюция, която е почти неразличима от физическо копие”.
Хората все още спорят дали дори най-новите „iPad”-и има чак толкова добра резолюция. Плюс това, нямаше използваеми четци до 2004 г., когато излезе „Sony Librie”.

2003 – „Електронните четци тежат по-малко от половин килограм, издържат на батерия 8 часа и струват 99 долара”.
Тук е точна прогнозата само за теглото на устройствата.
2004 – „Таблетите завладяват пазара”
Макар подобни устройства да съществуват, началото на ерата на таблетите се счита, че започва през 2010 г., когато „Епъл” пуска „iPad”. Пазарът на таблети към 2009 г. е определен като „почти нулев”.
2005 – „Продажбите на електронни издания надхвърлят $1млрд.“
В действителност по това време те не надхвърлят $100 млн.
2006 – „Е-изданията са вече и под формата на вестници, списания, които се предлагат дори на борда на самолети”
Този модел още не е осъществен. Продължаваме да си ги купуваме онлайн.
2009 – „Е-книгите се продават повече от печатните, цените са по-ниски, но продажбите са по-високи”.
Това е от близките до реалността прогнози. През 2011 и 2012 г. продажбите на е-книги започнаха да се конкурират с традиционния пазар. Не е зле като за прогноза за 10 години напред.
2010 – „Електронните четци тежат по-малко от половин килограм, издържат на батерия 24 часа и имат милион заглавия”.
Почти точно. През 2010 г. четците започнаха да издържат по 30 часа. „Киндъл”-ите побират около 1000 заглавия, но можем да изтрием и да изтеглим нови, така че имаме поне достъп до милион заглавия.
2012 – „Яростна борба между е-книгите и печатните издания. Печатните издания използват аргумента за автентичността”.
Още едно близко попадение. Виждаме, че все още това, да можеш да вземеш книгата в ръцете си, да я усетиш, е важно за читателите. Интелектуалците твърдо държат позиция в защита на традиционните книги.
2015 – „Бившите конкуренти в света на високите технологии се обединяват за създаването на Конгресна библиотека с е-книги”.Гигантите в пазара на е-книги все още имат време да превърнат тази прогноза в реалност.
Следващите прогнози все още не подлежат на коментар, но си заслужава да бъдат погледнати.
2018 – „Големите вестници публикуват последните си печатни копия и преминават изцяло на електронна дистрибуция”.
2019 – „Печатните книги все още са популярни, но за подаръци, колекционери и издания за изкуство и фотография”.
2020 – „90% от книгите се продават както в електронен, така и в печатен формат. Дефиницията за книга в мрежата е издание, което се чете на екран”.

Лира Литературно-рекламна Агенция
Напоследък немалко се разсъждава над идеята доколко електронните четци са на път да изместят хартиената книга. Едва ли обаче някой би могъл да предвиди бъдещето. Технологията е все още достатъчно млада и тепърва има накъде да се развива, за да говорим за явление, което ще подейства на книгоиздаването така, както някога е повлияла усъвършенстваната печатарска преса на Гутенберг. А и недостатъците на електронните четци пред традиционните книги веднага се набиват на очи.
Електронните книги и електронното четене като цяло започнаха да набират сила през 2009 г., но през 2010 г. конкуренцията в този сегмент стигна най-високите си нива.