Публикуването на успешна книга носи уважение и статус. Много често обаче желаещите трябва да плащат за редактори, писатели в сянка и маркетинг специалисти. Освен това, за човек, който работи стандартна работа, написването на книга означава безсънни нощи, писане в почивни дни и ваканции – години труд без гарантиран успех.
Даниел Перис, вицепрезидент и мениджър във финансовата фирма „Federated Investors”, казва пред „Ройтерс”:
„Икономиката на една книга не предполага възвращаемост. От гледната точка на финансов съветник, казвам, че едва ли ще напишете бестселър. Затова, не се захващайте с тази цел”.
Перис прекарва 2 години в работа през нощта или в предполагаемото свободно време за изготвянето на последната му книга, „The Dividend Imperative”, която излезе по-рано тази година.
Този, който иска да стане писател, трябва да е силно увлечен от темата, за която иска да пише. На това мнение е Мари Суифт, която заема ръководен пост в ПР фирмата „Impact Communications”.
„Не става въпрос само за привличане на нови клиенти. Понякога ние чувстваме нуждата да накараме общността да чуе гласа ни. Чувстваме, че книгата е добър механизъм за тази цел”.
Един бъдещ автор обаче трябва да помисли сериозно затова колко е склонен да даде от себе си. Защото писане, преписване, редактиране, проучване – това отнема много време.
Лори Саклър, финансов съветник в „Morgan Stanley Wealth Management”, твърди:
„Това е инвестиция в бъдещето”.
Тя е прекарала много почивни дни в работа, за да напише книгата си „The M Word”. Освен това, работейки за голяма фирма, тя е трябвало да съчетава изискванията на издателите и тези на работодателите. Все пак публикуването на творбата й помогнало да „разширя профила си, да покажа какво мога и да развия бизнеса си”.
Бъдещият автор на книга трябва да знае силните и слабите си страни. Ако си добър финансов съветник, това не те прави автоматично добър в писането. Затова понякога е необходимо наемането на писател в сянка. Те взимат долар или два на дума. Това означава, че услугата излиза около 12-14 000 долара. Ако желаещият няма възможност да отдели тази сума, компромисен вариант е да напише въведение или глава в книга на друг. Така се превръща в автор в известна степен, без да му се налага да поема този разход.
Освен това, авансите, които издателите плащат, вече са по-малки. Все по-трудно е да се намери авторитетно издателство, което да рискува с публикуването на напълно непознат писател. А дори да се намери издател, следва проблемът с маркетинга, който често е най-голямата спънка. Това е още един голям разход, който не всеки може да си позволи. Съществува възможността за самоиздаване. Онлайн всеки може да намери дизайнери и редактори на свободна практика, които да му помогнат да изготви труда си и да го пусне да се продава в мрежата. Струва много по-малко, но и печалбата е малка, ако изобщо съществува.
Често, когато издателите се съгласят да публикуват книгата, те го правят срещу предаване на правата върху труда. В това се убеждава Карън Рамзи, финансов съветник. През 1999 г. „Regan Books” публикува книгата й „Everything You Know About Money Is Wrong”.
„Не ми хареса корицата, не ми хареса и заглавието. Но правата бяха у тях. Нищо не можех да направя по въпроса”.
Впоследствие тя си връща правата и препубликува творбата си под заглавие „Think Again: New Money Choices, Old Money Myths”.
Рамзи допълва:
„Книгата е като детето – много работа, дълъг, болезнен процес. Но ако имаш успех, си заслужава. В моя случай – откроявам се от финансовите съветници, които не са публикували книга”.