Основно търсим информация в интернет
Две трети от четящите хора влизат в книжарница, когато искат нова книга – и така може да обобщим данните от проучване на Асоциация „Българска книга“, проведено по време на Пролетния панаир в София. Данните са от посетители на събитието, като са анкетирани 1000 души. Обобщението на цифрите е публикувано от самата асоциация.
Та точно според процентите и графиките очаквано жените са тези, които дават тон в четенето на книги изобщо. Половината от четящите хора купуват поне една книга месечно. При това, както вече уточнихме, две трети от тях влизат в книжарница, за да изберат нещо ново за себе си. Друг основен канал, по който книгите достигат до своите читатели, са онлайн книжарниците. На практика един от петима разчита на книжните изложения, за да се сдобие с ново четиво.
Интересно е и това откъде хората си набавят информация за случващото се в света на литературата. Най-важният източник – посочен от около 40% от анкетираните, е интернет. Много добра работа върши и препредаването на информация лично – над 32% разчитат на препоръките на свои приятели и колеги.
Ако се върнем в интернет, все още най-важният канал остава фейсбук, макар че инстаграм постепенно стопява разликата с водещата у нас социална мрежа. Повече от половината от хората обаче търсят статия или новина, от която да се информират например за предстоящо събитие или премиера. Силно впечатление им правят и публикуваните снимки.
И накрая, ето ги предпочитанията по отношение на стила литература… Романите са любими за две трети от участвалите в анкетата, като половината от анкетираните посягат на първо място към преводна литература – по възможност съвременна. Българските автори също се радват на интерес – почти 44% от анкетираните предпочитат да четат именно тях.
Разгледайте и всички графики, публикувани от асоциацията след Пролетния панаир в София.