Е-книгите все повече се налагат на немския пазар. Започва фазата, в която от дигиталните издания вече може да се печели. Само че широко е разпространено схващането, че издаването, дистрибуцията и маркетингът им са най-тривиалното и евтино решение за издателите.
В сравнение със САЩ, където пазарът вече наистина е развит, Германия е все още в началото. Въпреки това може да се каже, че четците вече се разпространяват стабилно, а издателствата не гледат на производството на е-книги като на нещо извънредно, а като на нормален бизнес, от който може да се печели.
За някои „дигитално” е синоним на „безплатно” или поне на „много евтино” – та нали за производството на е-книга трябва само малко ток.
Това обаче не е така. Иска се нещо повече от „малко ток”. Има безброй формати, за които трябва да бъде пригодено съдържанието. Според формата и четеца текстът може да изглежда по съвсем различни начини. За да се направи качествена електронна книга, е необходимо ноу-хау – илюстрациите не бива да затормозяват текста, бележките под линия и обясненията трябва да бъдат на мястото си, интерактивните елементи трябва да работят.
Така че, който заложи на евтини решения, може да се окаже накрая, че плаща скъпо. Издаването на добра е-книга може да бъде струва скъпо както показва и опитът в печатането – там никой не се хвърля сляпо на най-евтината печатница.
Ралф Биземайер е ръководител на производството на е-книги в Readbox, Дортмунд. Мнението е от блога му в buchreport.de