Доклад цитиран от редакторите на Журнала „Електронна издателска дейност“, доказва отдавна ширещото се мнение в мрежата, че публикуването на безплатни електронни издания води до ръст в продажбите на хартиените книги, съобщава сайтът bgkniga.bg.
Книгите в проучването (41 общо) са разделени в 4 категории. За всяка от тях датата на пускане на безплатната е-версия е била ясна. Докторантите Джон Хилтън (John Hilton III) и Дейвид Уайли (David Wiley) са направили изследване на движението на продажбите за периоди от 8 седмици преди и след пускане на е-версията.
Книгата като всеки продукт следва намаляваща крива на продажбите след първоначалните продажби. Очакванията на Хилтън и Уайли са били в синхрон с тази тенденция.
Книгите са били разделени в 4 групи:
– Нехудожествена литература,
– Фантастика и Фентъзи- пуснати в продажба на различни дати,
– Фантастика и Фентъзи на Рандъм хаус- пуснати в продажба едновременно,
– Фантастика и фентъзи на Тор Хаус, за които безплатната верския е била достъпна само след регистрация.
Общият извод направен от изследването е, че продажбите са се повишили за всички групи освен за последната, където достъпът до безплатната информация е бил възможен само след регистрация. Така или иначе, Тор Хаус са получили имейлите и информация за контакт на своите почитатели, както и възможността да им изпращат информация за своите нови книги.
Повишението в продажбите е между 5% и 26% за различните групи.
За да се постигне реалният ефект, обаче, е необходимо „безплатните“ текстове и съдържание да се използват целенасочено, за постигане на конкретни маркетингови цели. Претоварените от информация потребители, трудно могат да бъдат спечелени за покупка, ако не им предложите нещо в замяна. Безплатното съдържание е добър старт за изграждане на доверие и лоялност у потребителя.