От години се говори за дигиталната революция в бизнеса с книги, но в последно време статистиката показва, че печатните издания отново са във възход, съобщи британският „Телеграф“. От „Waterstones“, най-голяма верига книжарници в Обединеното кралство, обявиха 5% ръст на продажбите на традиционните книги и рязък спад при тези на електронния четец „Kindle“.
Компанията си партнира с „Амазон“ от 2012 г. и продават устройството им в своите обекти. Джеймс Даунт, изпълнителен директор на веригата, сподели пред „Файненшъл Таймс“, че е уверен в голямата роля на „Waterstones“ в съживяването на традиционната книга чрез преструктурирането на по-голямата част от 290-те книжарници на веригата.
По-голяма власт беше делегирана на мениджърите на всеки обект. Това позволи нагаждането на всяка книжарница към местните вкусове. Даунт коментира:
„Използвахме една и съща стратегия в Блекпул и Хампстед. Това, както правилно ми посочи най-малката ми дъщеря, не беше много умно.“
От „Waterstones“ планират да отворят поне още дузина книжарници през тази година, с оглед обрата в тенденциите на книжния пазар. От лондонската книжарница „Foyles“ също съобщават за възход на продажбите на хартиени издания в коледния период. Идентични са данните и на американския книжен гигант „Barnes & Noble“. Техният четец, „Nook“, се търси все по-малко, а печатните книги се търсят все повече.
През март 2014 г. Тим Уотърстоун, отворил първия обект на голямата верига през 1982 г., заяви:
„За нищо друго не съм чул или чел повече глупости, отколкото за силата на революцията на е-книгите. Е-книгите заеха своето място на пазара, това е така. Но по всичко личи, особено в Америка, че това място все повече се свива. Същите индикации има и във Великобритания.“