Начало / Любопитно / 12 бизнес книги, които трябва да прочетете според сп. „Тайм“

12 бизнес книги, които трябва да прочетете според сп. „Тайм“

Четенето е най-добрият начин да натрупате опит, без да сте го изживели наистина, твърди в нова статия авторитетното списание „Тайм“. „В целия си живот не съм срещал мъдри хора, които да не четат през цялото време. Нито един. Ще бъдете учудени колко много чете Уорън.  Колко много чета и аз. Децата ми се смеят. Мислят си, че съм книга с крака“, казва бизнеспартньорът на Уорън Бъфет Чарли Мънгър. Това даде повод на „Таймс“ да препоръчат 12 бизнес четива, които всеки трябва да прочете в живота си.  Ученето е ключът към успеха!

Ето ги:

„Как да печелим приятели и да влияем на другите“ от Дейл Карнеги

Класическата книга на Карнеги е публикувана за пръв път през 1936 г. и остава бестселър и до днес. Основната идея на Карнеги е, че „човек, който има технически умения, способност да изразява и обяснява идеите си, да поеме лидерството и да вдъхне ентусиазъм на хората – този човек има много по-висока способност да печели“. Когато е на 20-годишна възраст Бъфет посещава курс по тази книга и оттогава признава, че този опит е променил живота му.

„Choose Yourself!“ от Джеймс Алтъчър

В тази книга Алтъчър показва, че всичко зависи само от теб да поемеш отговорността за живота си и е много лесно да постигнеш едновременно вътрешен и външен успех. Той  предлага уроци, научени от собствения му живот, предлагащ много сътресения и препятствия.

„Ефективният ръководител“ от Питър Дракър

Това е класическа книга за мениджмънта от бизнес гуруто Питър Дракър. За автора ключът към успеха на всеки ръководител и е да „направи правилните неща“. Той определя пет основни практики за ефективност на шефовете: „времето, силите, мобилизирането на силите, правилното определяне на приоритетите и ефективното вземане на решения“. Книгата е сред любимите на шефа на „Амазон“ Джеф Безос, който твърди, че от нея е научил.

„Turn This Ship Around!“ от Дейвид Маркет

Маркет е бил капитан на подводница, който превръща най-лошата подводница в марината на САЩ – „Санта Фе“ в пример за подражание. Книгата предава безценни уроци за лидерството. Според списание „Форчън“ това е „най-доброто упътване за мениджъри как да делегират отговорности, да учат другите и да управляват безпроблемно“.

„The Innovator’s Dilemma“ от Клейтън Кристенсен

Книгата предлага теорията на иновацията и дава примери защо големите компании се провалят, когато игнорират подривните иновации в конкурентната си среда. Книгата е любима на специалисти в бизнеса като Безос, Стив Джобс и много други лидери. Тя предлага конвенционална мъдрост за фокуса на всеки един бизнес.

„Competition Demystified“ от Брус Грийнуалд и Джъд Кан

Авторът Брус Грийнуалд в момента е председател на Инвестиционната програма на „Колумбия Бизнес Скул“. Книгата представя анализ на конкурентните структури на всяка една индустрия, като предлага много идеи за преимущество в една такава среда.

„Влиянието“ от Робърт Чалдини

Книгата може да бъде спокойно наречена „Защита от тъмните изкуства на маркетинга“. Тя обяснява психологията на маркетинга.

„Лилавата крава. Създай уникална бизнес стратегия и я издои докрай!“ от Сет Годин

Книгата, която ще изясни думата „необичаен“ и която ще Ви покаже важността от диференциацията и създаването на значими за другите продукти. Освен тази книга, можете редовно да проверявате и блога на Сет Годин.

„The Hard Thing About Hard Things“ от Бен Хоровиц

Написана от един успешен бизнесмен в областта на шоу-бизнеса. Книгата не предлага готови решения как да развивате своя бизнес, но има много практическа мъдрост, дошла от опита на Хоровиц, включително и такъв от избягването на фалита на собствената му компания.

„Zero to One“ от Питър Тиел и Блейк Мастърс

Книгата се ражда от бележките на Тиел (основател на PayPal и един от водещите инвеститори във „Фейсбук“) по време на следването му в университета в Станфорд. Основната идея е, че „ако започнете да правите нещо, което някой друг е измислил, започвате от 1 до безкрайност. Но ако стартирате нещо ново и свое, пътят ви е от 0 до 1“.

„Business Model Generation“ от Александър Остервалдер и Ив Пиньор

Книга, която преосмисля работата на бизнеса. Тя представя нова рамка за това, как бизнеса създава ценности чрез интензивен анализ на потребителите, каналите за дистрибуция, партньорите,  цените и т.н.

„The Essays of Warren Buffett“ от Уорън Бъфет и Лорънс Къмингам

Бъфет винаги е бил почитан заради нещата, които е написал – лесни за разбиране метафори и комплекс от бизнес концепции. Тази книга събира най-доброто от писмата му до негови инвеститори. Всеки може да се поучи от нея, но най-вече – тези, които инвестират и притежават части от различни компании.

Прочетете още

244349_b

Топ 10 на „Хеликон” за най-продавани книги (15 април – 21 април)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА 1. Недовършена работа от Дейвид Балдачи 2. Плодовете зреят нощем от Неда Антонова 3. …