Начало / Любопитно / „Fama crescit eundo“, или 8 книги за слуховете и манипулацията

„Fama crescit eundo“, или 8 книги за слуховете и манипулацията

Преди векове мъдрецът Вергилий казва „Fama crescit eundo“ или  „Мълвата расте вървейки“. С днешното развитие на технологиите и комуникациите движението на слуховете вече е толкова бързо, че времето за реакция и предпазване от пагубните действия на манипулатори и злонамерени слухове е сведено до минимум. Lira.bg подбра 8 заглавия, които дават в дълбочина най-голяма яснота как действат слуховете и манипулациите.

1.    „Слуховете, които работят за вас“ от Сергей Беззупцев
Често слуховете работят по-ефективно от всяка реклама. Познавайки механизмите на тяхното възникване, можете без усилие да предугадите негативните им ефекти. Тази книга ще ви даде мощно оръжие за оказване на въздействие върху околните и ще ви позволи да постигнете успех във всяка сфера на дейност. От нея можете да научите не само как възникват, изкривяват и се разпространяват, но и как да се защитавате от тях.

2.    „Психология на тълпите“ от Густав Льо Бон
„Тълпата е стадо, което не би могло да мине без господар.  Действието на тълпите е едничката сила, която нищо не заплашва и чийто престиж расте непрекъснато“, казва Льо Бон в далечната 1895 г. Този принцип е толкова основен и значим и днес, повече от век по-късно. А познавайки психологията на тълпите, можеш и да ги манипулираш, нали така?

3.    „Манипулирайте, но правилно“ на Йозеф Киршнер
„Медиите са носители на манипулативните импулси на неколцина към масите… Онова, което приемаме безкритично и следваме доверчиво, ще ни въздейства в полза на неколцината. Онова, което проверяваме критично в неговите закономерности и намерения, ще употребим за себе си доколкото ни е необходимо“, казва австрийският журналист в книгата си. Това е първата му книга, а с излизането й критиците го нареждат до класици в жанра като Дейл Карнеги и Наполеон Хил.

4.    „Манипулации в комуникацията“ от Венцеслав Бондиков
„В много случаи манипулацията е единственият възможен изход в дадена ситуация и в този смисъл тя може да се окаже средство за нашето оцеляване. Тя е част от нашето битие, от нашето ежедневие и не би било пресилено да се твърди, че тя е станала част от нашата човешка природа, нашето „второ аз“. Нещо, без което не можем, нещо, с което сме свикнали, нещо, което използваме, но не искаме да го признаем даже пред себе си. Но крайно време е да погледнем истината в очите…“, казва Бондиков, който е един от най-утвърдените и уважавани преподаватели във Факултета по журналистика и масови комуникации на СУ „Св. Климент Охридски“.

5.    „Скрити манипулации. Забранената революция“ от Марко Пицути
Последната книга на хитовия автор на книги за конспирации Марко Пицути разследва точно причините и начините за манипулиране на масите и обществото. „Когато хората все по-трудно успяват да „избутат” финансово месеца до края, започват да си задават въпроси и да се пробужда съмнение към мощните оръжия за масово отвличане на внимание – медийната машина за дезинформация, чиято жертва са. Поради тази причина икономисти, политици, държавни глави и дори Ватикана „натискат педала на газта” върху предполагаемата „необходимост” за създаване на Нов Световен Ред“, казва за книгата си авторът.

6.    „Кратко ръководство по манипулация в услуга на почтените хора“ от Жан-Леон Бовоа и Робер-Венсан Жул
Още едноо много полезно издание, което ще ви помогне да се справите с манипулациите около вас. Социопсихолозите Жан-Леон Бовоа и Робер-Венсан Жул са сметнали, че е редно почтените хора да са наясно с манипулирането, за да могат да го използват за почтени цели, но и за да могат да се предпазят, ако станат обект на непочтени намерения. Техниките на подадената топка, на открехнатата врата, на затръшнатата врата, на предизвиканото неудобство, на коварното напомняне ще ви помогнат по-лесно да накарате другия да направи това, което вие желаете.

7.    „Бащата на манипулацията“ от Лари Тай
Това е първата биография на създателя на модерната професия ПР – Едуард Л. Бернайс – създателят техниките на модерната пропаганда. След 1920 г. Бърнайс  успява да обедини в едно теориите на масовата психология и схемите за корпоративно и политическо привличане на вниманието. Сред клиентите му  са компаниите „Проктър & Генбъл“, „Американ табако“ и „Картие“, певецът Енрико Карузо, руският балет на Дягилев, държавите Израел и Литва, американските президенти Хърбърт Хувър и Калвин Кулидж и много други известни личности, компании, политици и държави.

8.    „Скрито убеждаване/ Психология на манипулацията“ от Кевин Хогън, Джеймс Спийкмън
Може би най-универсалното и пълно ръководство по убеждаване, публична комуникация, манипулиране и създаване и боравене със слухове. Кевин Хоган е ескперт за BBC, Cosmopolitan, Playboy и Maxim по невербални комуникации и влияние върху подсъзнанието. Като корпоративен лектор води тренинги по убеждаване, влияние, език на тялото, емоционална интелигентност, комуникация и мотивация на мениджъри от Boeing, Microsoft, Starbucks и др.  Джеймс Спийкман е професионален лектор и президент на Speakmann & Associates LLC – компания, която споделя силата на убеждението с хора, занимаващи се с продажби, както и с всички останали, чиито кариери зависят от силата им да убеждават.

Богато разнообразие от над 20 000 заглавия.
Поръчай добри книги от Helikon.bg или на 02 460 40 40!

Прочетете още

171465_b

Топ 10 на „USА Today” за най-продаваните книги в САЩ

Седмичната класация на „USA Today” за най-продаваните книги в САЩ бе обновена 1  юли. Изданието …