Начало / България / Издатели отхвърлят идеята на министъра за един учебник по предмет

Издатели отхвърлят идеята на министъра за един учебник по предмет

Издатели на учебници се обявиха против идеята на министър Анелия Клисарова, че до завършване на основно образование трябва да се учи по един учебник за всеки предмет, а не както досега да се избира между три. Не трябва да има ограничения на броя на учебниците по предмет и те трябва да бъдат издавани от частни организации – от частни стопански субекти, в конкуренция помежду им, заявиха издателите, цитирани от „Медиапул”.

„Учебниците трябва да бъдат отпечатвани в печатницата на министерството и да се пишат от авторски колективи, в които участват предимно учители от различни училища“, обяви преди седмица министър Клисарова на среща с учители в Ивайловград.

Веселин Тодоров – председател на асоциацията „Българска книга“, заяви, че трябва да има нов Закон за училищното образование, за да бъдат пренаписани учебните програми и да се издадат нови учебници. Той посочи, че три поредни правителства не успяха да приемат такъв закон. Тодоров коментира, че дори и при „Живковизма“ учебниците не са се издавали от министерството на образованието, а от издателствата „Просвета“ и „Техника“.

Според асоциация „Българска книга“ наложените европейски практики за избор и разпространение на учебници показват, че образованието е най-успешно там, където няма ограничение на броя на учебниците по предмет.

Кина Андреева от издателство „Просвета“ попита кой ще е този средностатистически ученик, за който ще е подходящ този един учебник, каквато е идеята на министерството. Така ще се влоши качеството на образованието, а учителите ще са лишени от правото да избират подходящите учебници по предметите.

Свързани заглавия:

Министърът на образованието: Трябва да се учи по един учебник за всеки предмет

Учебници тук

Прочетете още

81yBQThn6GL._UF1000,1000_QL80_

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” (11 ноември – 17 ноември)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА   ––––––––––– 1. „Grey Wolf“ от Луиз Пени (нова в класацията) 2. „In Too …