Излезе мащабният труд на авторитетните психолози Робърт Стърнбърг и Уенди Уилямс „Педагогическа психология“. Изданието е на „Изток-Запад“ и е в обем от 768 страници. Българският читател познава Стърнбърг от изследването му „Когнитивна психология“, публикувано у нас през 2012 г.
В „Педагогическа психология“ авторите представят различни способи как да бъдат предизвикани надарените деца в училищните паралелки и как да бъдат преодолени затрудненията при някои ученици. Двамата учени предлагат разнообразни насоки за осигуряване на помощ и подкрепа на младежите със затруднения, за да успеят да реализират максимално своя потенциал. „Педагогическа психология“ се фокусира върху „изкуството и науката“, нужни, за да стане човек опитен преподавател. Книгата спомага развитието на експертни познания в преподаването и ученето и, опирайки се на реални примери и похвати, поставя акцент върху практическата страна на педагогическия процес. Стърнбърг и Уилямс поддържат тезата, че най-важното за един педагог е да бъде разсъждаващ практик. Те дават полезни насоки как това да бъде постигнато, защото най-трудното в практиката, твърдят още психолозите, е не научаването на ефективни процедури, а знанието кога и как да се използват.
Авторите споделят :
„ Когато писахме този учебник, си поставихме две цели. Първо, искахме да покажем на студентите какво и как областта на педагогическата психология може да постигне. Второ, искахме да наситим текста с единно, обединяващо гледище, за да помогнем на студентите по-добре да го разберат. Накратко, искахме да им дадем разбиране както за изкуството, така и за науката педагогическа психология.“
„Педагогическа психология“ тук
„Когнитивна психология“ тук