Начало / Автори / Антъни Хоровиц атакува интернет, иска държавна библиотека във всяко училище

Антъни Хоровиц атакува интернет, иска държавна библиотека във всяко училище

Антъни Хоровиц говори за интернет и четенето на литературния фестивал „Oxford Literary Festival”, съобщи британският „Телеграф”. Признатият детски автор сподели, че макар световната мрежа да е „най-великото откритие”, тя е „отключила нещо мрачно в обществото”.

„Има толкова неща в интернет, които са глупави, гнусни и жестоки. Освен това, през последните години хората участват в постоянна борба между доброто и злото. Всеки един стълб в обществото беше съборен – корупция в политика, секс скандали в църквата, подслушват ни телефоните… Не си спомням, когато аз бях малко момче, всичко да се срутваше толкова бързо. Притеснен съм – сякаш злото взима връх”, заяви Хоровиц.

Той изрази и разочарованието си от факта, че децата вече много рядко четат за удоволствие. „Тревожа се, че децата завършват училище без да са прочели нито една книга от корица до корица. В училищата се набляга на една глава или една страница и се разсъждава какво е мислил авторът, докато я е писал. Така се губи смисъла от четенето заради самото усвояване на историята”, допълни писателят. Той каза още, че иска всяко училище трябва да има библиотека, финансирана изцяло от държавата, където децата да имат по 1 час седмично, в който да си избират какво да четат за удоволствие.

Антъни Хоровиц е роден през 1956 г. в Англия. Известен е като автор на детска литература. В България той е познат като сценарист на сериала „Убийства в Мидсъмър” и автор на книгата „Стормбрейкър”, както и на „Домът на коприната – новият роман за Шерлок Холмс“. Пише и бестселър поредиците „Alex Rider” и „The Power of Five”.

Книги от Антъни Хоровиц  тук

Богато разнообразие от над 35 000 заглавия.
Поръчай добри книги от Helikon.bg!

Прочетете още

225956_b

„Сицилианецът“ ни показва какво се случва с криминалната проза, когато тя е в ръцете на майстор, който не следва чужди правила, а създава свои

Годината е 1950-а. Събитията в шедьовъра „Кръстникът“ се преплитат с тези в неговия събрат „Сицилианецът“ …