Начало / България / Каталог с образи на обикновени българи представя страна ни в Европа

Каталог с образи на обикновени българи представя страна ни в Европа

„Ние сме 7,3 милиона. Не сме много, за да се плашите. Не сме и малко, за да не ни забелязвате. Добри и лоши, умни и необразовани, възпитани и хулигани, работливи и мързеливи, богати и бедни. Нищо изненадващо, защото така е навсякъде по света“.
Така започва представянето на България в каталог, който се разпространява сред евродепутати в Брюксел и в Европейската комисия. За нетрадиционното представяне на страната ни в белгийската столица съобщи за БГНЕС един от създателите на проекта „България – това съм аз!“ Андрей Апостолов.

От непретенциозните си, но и в същото време елегантни страници каталогът отправя послание към тези, в чийто ръце ще попадне, с думите: „Няма народ, който да е изтъкан само от добродетели, но хубавото е, че навсякъде по света добрите и работливите са повече от мръсниците и мързеливите. Или поне се надяваме да е така. И България не прави изключение“.

Каталогът е издаден без финансиране от институции, програми и спонсори, а с помощта на българи с различни професии. Изданието се различава от стандартните рекламни материали за България, защото в него няма тракийски съкровища, стари манастири, природни забележителности, курорти, известни личности. Все неща, с които можем да се гордеем, но които отдавна не са водещи при формирането на образа на страната ни в съзнанието на западния жител. Него го плашат не с Рилския манастир или маската на Севт, а с българите. Затова, отбелязват авторите на изданието, „представяме не стандартната реклама с отбрани картинки от България, а образи на българи, които не са от енциклопедиите, не виждат в себе си нищо изключително, борят се с живота с променлив успех, но никога не биха застанали с протегната ръка на някой ъгъл. Хубаво е да се знае това, защото такива са повечето българи“.

В каталога се разказват историите на различни българи – розоберачка от Стрелча, която държи и ключа от съседната тракийска могила. Бивш пилот, който отглежда в Родопите древната пшеница спелт. Хората от едно село с тяхната философия за живота и проблеми. Страниците разказва за млади архитекти, които искат да променят средата, в която живеем, за професионален читател – мечтаещ за по-голяма роля на книгата в живота ни и за младеж, който обича традициите, но не се разделя с интернет. Историята на една… чешма и други.

Това са хората не от лъскавите реклами, а тези, които са в основите на България, отбелязват авторите на каталога. По който и път да тръгнете, ще ги срещнете. Без предварителни уговорки, грим и сценарий. Не е нужно да ги харесвате. Опитайте се да ги разберете, се посочва в изданието, което първи получиха депутатите от Великобритания и Холандия. /БГНЕС

Прочетете още

81yBQThn6GL._UF1000,1000_QL80_

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” (11 ноември – 17 ноември)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА   ––––––––––– 1. „Grey Wolf“ от Луиз Пени (нова в класацията) 2. „In Too …