Начало / Критика / Убий мухата с книжен таблет!

Убий мухата с книжен таблет!

Намираме се в дигиталната епоха и преобладава мнението, че хартията отстъпва място на електронните устройства. Това обаче не е така, стана ясно на „Consumer Electronics Show 2013” в Лас Вегас, отбелязва сайтът на изследователската медия „Дискавъри”. Нов модел таблет – „PaperTab”, доказва, че си харесваме хартията прекалено много, за да я заровим в миналото.

Изобретението е дело на екип от канадския университет „Queen’s University”, в сътрудничество с лабораториите „Intel Labs” и „Plastic Logic”. Таблетът е мек и се огъва, точно като страница. Дори учените са го направили от материя, която да се чувства с пръстите близо до хартия. Устройството се управлява не само с вече популярния „touch screen”, но и като се „мачка” и огъва. Например на имейл се отговаря, като се огъне горния ъгъл на таблета. Чрез извиването му по различен начин може да се променя размера и ъгъла на изображение.

Нещо повече – изобретенията могат да взаимодействат едно с друго. Например една графика може да се погледне в по-голям размер, ако се допрат два таблета. Фигури и снимки могат да се „провлачват” с пръст от едното място на другото. „Оперирането с различни документи е много по-лесно, ако имате няколко екземпляра таблети”, коментира Роел Въртегаал, директор на екипа, създал устройството.

Изглежда, хартията не си отива. Вярно е, че дигиталните устройства компресират материал и могат да събират много на малко място, но пък и хартията има своите удобства. Тя самата се „компресира” – може да се сгъва по най-различен начин, да се слага в задния джоб, или да се убиват мухите, влезли в стаята. Неща, които, както излиза, не са за пренебрегване. „До 5-10 години, почти всички таблети и подобни на тях ще бъдат досущ като цветна хартия”, допълва Въртегаал.

Фото: pocket-lint.com

Богато разнообразие от над 35 000 заглавия.
Поръчай добри книги от Helikon.bg!

Прочетете още

225956_b

„Сицилианецът“ ни показва какво се случва с криминалната проза, когато тя е в ръцете на майстор, който не следва чужди правила, а създава свои

Годината е 1950-а. Събитията в шедьовъра „Кръстникът“ се преплитат с тези в неговия събрат „Сицилианецът“ …