Порталът flavorwire.com радва читателите с поредната си селекция – този път на отчаяните съпруги в най-известните класически творби.
Класацията води – познайте кой! Естествено Ема Бовари на Гюстав Флобер. Бедната Ема се задушава в безперспективния си брак, предприема страстна любовна авантюра, която я докарва до самоубийство с арсеник.
Нора от „Куклен дом“ на Херник Ибсен е не по-малко нещастна. И тя се измъчва в брака, рискува с изневяра, но поне не се самоубива.
Мис Емили от „Розата на Емили“ на Уилям Фокнър също е включена в категорията, въпреки че, технически погледнато, не е съпруга. Но пък е отчаяна и извършва убийство.
Списъкът не може да мине без Ана Каренина на Лев Толстой. Невярната съпруга минава през ада на брака и изневярата, за да се хвърли накрая под влака.
Дейзи Бюкянън от „Великият Гетсби“ на Франсис Скот Фицджералд преживява друг вид катарзис – омъжена за човек, който я обожава, тя се стреми към друг, но няма сили, за да избере него, а на всичкото отгоре извършва и неумишлено убийство.
Мисис Бенет от „Гордост и предразсъдъци“ на Джейн Остин също попада в селекцията заради мъките й да омъжи четирите си дъщери. След големи перипетии успехът е налице.
Констанс от „Любовникът на лейди Чатърли“ на Д. Х. Лоурънс е буквално отчаяна съпруга, омъжена за импотентен инвалид и изгаряща от страст по свой слуга.
Беки Шарп от „Панаир на суетата“ на Уилям Текери – бедна, но амбициозна, катери социалната стълбица чрез брак с богат мъж. Това обаче не й донася щастие