Тийнейджърите все още четат класиката, но предпочитат тя да не изглежда толкова „класическа”, пише в свой коментар „Ню Йорк таймс”.
За целта някои издателства са преразгледали дизайнерската си политика и са се ориентирали към по-модерно оформление на книги, които са със старомодно викторианско излъчване.
„Ема” и „Джейн Еър” вече не сне издават с мрачни тъмни корици, а с провокативна и съвременна визия. Скучният консервативен дизайн очевидно вече не продава, необходими са техники като на “Twilight” и “Hunger Games”, казват издатели.
Новото издание на „Ромео и Жулиета” на Penguin е пример за модерна интерпретация на една от най-класическите творби. Героите са осъвременени и приличат на днешните тийнейджъри.
„Опитваме се да дадем свеж вид на истории, които не бива да потъват в забрава”, казват от издателство Puffin. Резултат наистина има: например романът „Брулени хълмове”, издаден със съвременен младежки дизайн от HarperCollins, се е продал неочаквано в 125 хил. тираж и влязъл в листата на бестселърите. Книгите с обновени цветни корици със съвременни илюстрации вече си имат собствени щандове в много от книжарниците и това им осигурява добри продажби.