Начало / Свят / Издателите се ориентираха към съвременен дизайн на класическите романи

Издателите се ориентираха към съвременен дизайн на класическите романи

Тийнейджърите все още четат класиката, но предпочитат тя да не изглежда толкова „класическа”, пише в свой коментар „Ню Йорк таймс”.

За целта някои издателства са преразгледали дизайнерската си политика и са се ориентирали към по-модерно оформление на книги, които са със старомодно викторианско излъчване.

„Ема” и „Джейн Еър” вече не сне издават с мрачни тъмни корици, а с провокативна и съвременна визия. Скучният консервативен дизайн очевидно вече не продава, необходими са техники като на “Twilight” и “Hunger Games”, казват издатели.

Новото издание на „Ромео и Жулиета” на Penguin е пример за модерна интерпретация на една от най-класическите творби. Героите са осъвременени и приличат на днешните тийнейджъри.

„Опитваме се да дадем свеж вид на истории, които не бива да потъват в забрава”, казват от издателство Puffin.  Резултат наистина има: например романът „Брулени хълмове”, издаден със съвременен младежки дизайн от HarperCollins, се е продал неочаквано в 125 хил. тираж и влязъл в листата на бестселърите. Книгите с обновени цветни корици със съвременни илюстрации вече си имат собствени щандове в много от книжарниците и това им осигурява добри продажби.

Прочетете още

Obrázek WhatsApp, 2024-23 v 19.02.25_91b068b1

Теодора Димова заслужи „Цветето на Хеликон“

Така тя направи и дубъл Наградата се връчва на най-продаваната книга сред онези, които са …